چگونه توانستم مشکل بی نظمی نورا را برطرف کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

- چگونه توانستم مشکل بی نظمی نورا را برطرف کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

چگونه توانستم مشکل بی نظمی نورا را برطرف کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

فایل 16 صفحه ای word قابل ویرایش تهیه شده است . 

چکیده:

  موضوع اقدام پژوهی حاضر چگونه توانستم مشکل بی انضباطی نورا حل کنم. اهدافی که در این طرح دنبال میشد این موضوع بود که چگونه می توانیم ذوق واشتیاق به نظم و انضباط را در نورا نهادینه کنم که همین امرسبب انگیزه نورا نسبت به مدرسه و درس و همچنین بهبود روابط وی با دانش آموزان دیگر باشد . نکته حایز اهمیت در این موضوع این است که متاسفانه علایم پرخاشگری در نورا به وفور پیدا میشد که مرا وادار میکرد که این  فاکتور مهم را نیز در کنار نظم نورا در نظر بگیرم درراستای تحقیقاتی که روی نورا داشتم سوالات زیر برای رفع مشکل او در ذهن من ایجاد گردید:

1- آیا تربیت غلط او، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

2- آیا به خاطر روابط غلط با وی، ایشان دچار بی نظمی شده است؟

3-  آیا او دچار کمبود محبت شده است؟

4- چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟

   برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود داشت ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسید که باید از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش بی نظمی نورا تلاش کردم دایما در حال صحبت با والدین نورا و معلمش بودم یک نکته ای که توجه مرا به خود جلب کرد این است که گاهی این بی نظمی ها و
رفتار های پرخاشگرانه نورا برای جلب توجه معلم بود زیرا معلم به او توجه نمیکرد این موضوع نشان میدهد که ریشه های رفتاری بشر بسیار پیچیده است و تنها نمیتوان یک عامل را مدنظر داشت.

کلمات کلیدی : بی نظمی ، اقدام پژوهی ، پرخاشگری

برای دانلود کلیک کنید