کنترل رله با داده های سنسور متصل به آردوینو

- کنترل رله با داده های سنسور متصل به آردوینو

کنترل رله با داده های سنسور متصل به آردوینو

در این آموزش نحوه استفاده از داده های سنسور برای کنترل رله 5 ولت متصل به آردوینو را خواهیم دید. ما یک پروژه نمونه می سازیم که وقتی مقادیر قرائت شده از یک مقاومت نوری از مقدار آستانه عبور کند، یک لامپ را روشن/خاموش می کند. این پروژه همچنین قادر خواهد بود یک لامپ را با تایمر متغیر روشن و خاموش کند.

  • رله ها دستگاه های الکترومکانیکی هستند که برای کنترل توان دستگاه های متصل استفاده می شوند. با استفاده از یک رله، می توانید به راحتی از آردوینو برای کنترل قدرت تقریباً هر نوع وسیله الکتریکی استفاده کنید. رله ها اغلب در پروژه های اتوماسیون خانگی استفاده می شوند. آنها را می توان طوری پیکربندی کرد که با استفاده از پین های دیجیتال آردوینو، یک جریان AC متصل به لامپ یا … را کنترل کنند.
  • مقاومت نوری یا مقاومت های وابسته به نور (LDR) دستگاه های سنجش نور هستند. در نور روشن، مقاومت نوری مقاومت کمتری دارد. با کم شدن نور، مقاومت افزایش می یابد. محدوده معمولی یک مقاومت نوری از حدود 3K اهم در سطوح نور بالا تا مگا اهم در سطوح نور کم است.

مدار کنترل رله با داده های سنسور

اکنون قطعات را برای ساخت مدار مانند شکل زیر وصل کنید:

 

در ادامه عناوین زیر در آموزش آورده شده است:

قطعات مورد نیاز

 

کد استفاده از سنسور برای کنترل رله

 

سورس کامل:

شما با خرید این آموزش به فایل تصاویر،صفحه توضیحات در قالب فایل اچ تی ام ال (HTML) قایل ویرایش و کپی دسترسی پیدا می کنید.

برای دانلود کلیک کنید