پاورپوینت معرفی ورزش والیبال قاعده ها و قوانین آن

- پاورپوینت معرفی ورزش والیبال قاعده ها و قوانین آن

پاورپوینت معرفی ورزش والیبال قاعده ها و قوانین آن

پاورپوینت معرفی ورزش والیبال قاعده ها و قوانین آن

 

شامل 21 اسلاید قابل ویرایش

امکان افزودن نام شما ، نام استاد یا دبیر و غیره

دارای منابع و ماخذ

 

والیبال یک ورزش گروهی می‌باشد که در آن بازیکنان در دو تیم 6نفره در دو سوی یک تور قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند تا ضمن رعایت قوانین بازی ، توپ را از روی تور در زمین تیم مقابل فرود آورند .

هر تیم 6 بازیکن ذخیره نیز دارد که می تواند در طول بازی آن ها را واد زمین بازی کند . تعداد مجاز تعویض ها در هر ست بازی , 6 تعویض می باشد .

 

والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا و توسط ویلیام مورگان ابداع شد. سپس به سرعت فراگیر شد؛ به‌طوری که در المپیک تابستان۱۹۶۰برای نخستین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت و امروزه تقریباً در تمام دنیا بازی می‌شود. این رشته تقریباً برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و وسایل بازی شامل توپ و تور است. امروزه، بیش از ۸۰۰ میلیون بازیکن والیبال در سراسر جهان وجود دارند، که ۴۶ میلیون نفر از آنها از ایالات متحده آمریکا هستند.[۳] بر اساس اطلاعات کمیته المپیک، والیبال بالاتر از فوتبال، تنیس و دیگر ورزش‌ها محبوب‌ترین ورزشبازی‌های المپیک است. والیبال قهرمانی جهان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویداد والیبال پس از بازی‌های المپیک است که هر چهار سال یک‌بار با شرکت تیم‌های ملی والیبال مردان و زنان برتر دنیا در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. علاوه بر این، جام جهانی، لیگ جهانی و جام بزرگ قهرمانان جهان به‌ترتیب معتبرترین تورنومنت‌ های والیبال در جهان هستند. لیگ‌های متعددی از جمله لیگ سری آ و پرو آ در کشورهای مختلف به‌وجود آمده‌اند که جزو مسابقات داخلی آن کشور محسوب می‌شوند.

 

برخی از قوانین :

زمان بازی: ۵ ست بصورت رالی ، ۴ ست با نتیجه ۲۵ امتیاز و ست آخر با نتیجه ۱۵ امتیاز می باشد . ( البته در مسابقات مدارس ۳ ست می باشد . )

اگر تیمی در ست اول سرویس بزند ، در ست دوم تیم مقابل زننده نخستین سرویس خواهد بود

در هنگام بازی، با هر قسمت از بدن می توان به توپ ضربه زد.

سرویس باید از قسمت پشت خط عرضی زده شود .

تعداد استراحت : در هر ست ، هر وقت که تیمی به امتیاز 8 و 16 برسد ، یک استراحت فنی به مدت یک دقیقه به هر دو تیم داده می شود . هر تیم به غیر از استراحت فنی دارای دو استراحت ۲۰ ثانیه ای می باشد.

نتیجه تساوی برای مسابقه والیبال وجود ندارد و اگر امتیاز هر دو تیم در یک ست ۲۴ یا ۱۴ شود ، بازی ادامه خواهد داشت تا این که یک تیم با اختلاف ۲ امتیاز برنده شود.

در ست پنجم برای انتخاب زمین و سرویس ، داور قرعه کشی می کند . در امتیاز ۸ ، جای تیم ها در زمین عوض شده و استراحت فنی هم وجود ندارد و فقط هر تیم می تواند درخواست یک وقت استراحت نماید

برای دانلود کلیک کنید