تحقیق درباره راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی

- تحقیق درباره راههاي جلوگيري از اقدام به خودكشي

تحقیق درباره راههای جلوگیری از اقدام به خودکشی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه :

مرگ کودکان یا نوجوان از طریق خودکشی واقعه ای تکان دهنده است . اندوهی که از خودکشی یک نوجوان به انسان دست می دهد ،احتمالا“ از خودکشی یک بزرگسال یا حتی مرگ یک کودک براثر سرطان یا حادثه رانندگی شدیدتر است . خوشبختانه ، این نوع خودکشی ، بویژه درمیان کودکان خردسال نسبتا“ نادر است . معمولا“ به مرگی که پیش از 15 سالگی روی می دهد و خود شخص موجب آن باشد ، خودکشی دوره کودکی  می گویند چنین مرگی بین 15 تا 19 سالگی خودکشی دوره نوجوانی نام دارد . تعداد بسیار اندکی از کودکان زیر 12 سال اقدام به خودکشی می کنند ، اما میزان خودکشی بین سالهای 12 تا 19 سالگی به شدت افزایش می یابد . ازجایی که بسیاری از خودکشیها حادثه تلقی می شود ، بر آورد میزان واقعی خودکشی ، احتمالا“ نشانگر آمار واقعی آن نیست .

اقدام به خودکشی معمولا“ بیشتر از خودکشیهای موفق است . افزون براین تصور می شود امکان کمی وجود دارد که هدف از اقدام به خودکشی نوجوانان و کودکان درواقع کشتن خودشان باشد . خوردن دارو یا قرص ، رایج ترین روش اقدام به خودکشی بویژه در مورد کودکان بزرگتر است حتی اگر قصد کودک کشتن خود نباشد ، احتمال این خطر را می رود که تصور نادرست کودک منجر به مرگ وی شود . ازاین رو درمانگران تمایل دارند اقدام به خودکشی را امری جدی بپندارند .

علاوه براین ، در صورتی که برای درک مسائل کودک و کمک به او اقدامی صورت نگیرد ،  این امکان وجود خواهد داشت که در آینده گرفتار مشکل روانی شود یا دوباره دست به خودکشی بزند . خودکشی از دید گاه کسی که به این کار دست می زند ، یک فریاد کمک خواهی است . تصور می شود مخاطب این فریاد بیشتر خانواده و دوستان هستند تا نهادهای دیگر . پیدا ست که انگیزه اقدام به خودکشی درنوجوانان ازیک یا چند عامل مایه می گیرد ، رهایی از احساس فشار ، خلاص از محیطی که به فرد فشار می آورد ، راهی برای نشان دادن نومیدی به دیگران . تلاش برای جلب پشتیبانی دیگران ، یا تلاش برای تغییر دادن دیگران . اگر فرض کنیم خودکشی توسل جویی به کمک خارجی نیست . احتمالا “ به توجیه این موضوع کمک خواهد کرد که ، چرا زمانی که برای درمان این افراد اقدام می شود ، شرکت آنان در برنامه درمانی مؤثر و با قدرت نیست ، و نیز چرا این نوجوانان اغلب اقدام به خودکشی خویش رادست کم می گیرند .

چه عواملی موجب می شود که کودکی به نقطه ای برسد که اقدام به خودکشی کند ؟ همان گونه که درمورد بزرگسالان دیده می شود پیداست که خودکشی همیشه با افسردگی واحساس نومیدی درارتباط نبوده است . درواقع ،درمیان افرادی که دچار افسردگی نیستند همچنین به نظر نمی آید که درطول دوره بیماری روانی ، دراقدام به خودکشی تأثیری داشته باشد .

بدین ترتیب پیداست که بودن درمحیطی که هرج و مرج واز هم گسیختگی مدتهای مدید ادامه داشته و نیز ازدست دادن یا جدا شدن از افرادی که برای کودک بسیار عزیزند می تواند اقدام به خودکشی را درکودک تسریع کند.

و….

برای دانلود کلیک کنید