بررسی نیاز مشتریان PPT

- بررسی نیاز مشتریان PPT

بررسی نیاز مشتریان PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت بررسی نیاز مشتریان

فرمت : PPT

حجم : 0.2 مگابایت

تعداد اسلاید : 51

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1398

 

مشتری کیست؟

-در فرهنگ بازار مشتری کسی است که توانایی و قدرت خرید کالا یا محصول را داشته باشد.
 
-در این دیدگاه مشتری فرد باهوشی است که در مورد تامین نیازهای خود به خوبی مطالعه کرده است و به دلیل ارزشگذاری که برای نیازهای خود و محصول شما انجام داده است خرید را انجام می دهد.
 
از اساسی ترین نکات مورد توجه در برنامه TQM تاکید فوق العاده زیاد آن بر روی مشتریان داخلی و خارجی است.
 
اکثر کارکنان سازمان ممکن است نسبت به مشتریان داخلی سازمان و رضایت آنان بی توجه می باشند در حالیکه در مورد مشتریان خارجی اطلاعات و شناخت کافی دارند.
 
جهت بهبود روابط مشتریان و تامین کنندگان داخلی می توان سوالات زیر را پرسید:
شما از ما چه می خواهید؟ ( نیاز شما چیست؟)
شما با محصول ما چه می کنید؟
آیا اختلافی میان آنچه که شما به آن نیاز دارید و آنچه که از ما دریافت می کنید، وجود دارد؟
 
بازخور:
-بازخورها به سازمان کمک می کند تا:
-نارضایتی های مشتریان را دریابد
-زمینه های بالا بردن سطح کیفیت را کشف کند
-عملکرد سازمان را با دیگر رقبا مقایسه نماید
-نیازهای مشتریان را تشخیص دهد
-فرصت ها و شرایط لازم برای بهبود  را بهتر انتخاب نماید

 

-روشهای جمع آوری اطلاعات و بازخورهای لازم از طرف مشتریان
-برگه های دریافت اطلاعات
-بازنگری و بررسی
-گروههای متمرکز
-شماره  های تماس رایگان
-بازدید از مشتریان
– توجه به برگه های گزارش
 
 

برای دانلود کلیک کنید