بررسی تفاوت های فردی در برداشت از کیفیت خدمات با استفاده از روش سرکوال (SERVQUAL)

- بررسی تفاوت های فردی در برداشت از کیفیت خدمات با استفاده از روش سرکوال (SERVQUAL)

بررسی تفاوت های فردی در برداشت از کیفیت خدمات با استفاده از روش سرکوال (SERVQUAL)

کیفیت خدمات

فن کیفیت خدمات مخفف عبارتی لاتین(SERVQUAL) و به مفهوم کیفیت خدمت است. فن کیفیت خدمات درواقع ابزاری جهت تعیین میزان شکافهای موجود، بین سطوح موردنظر و سطوح عملکرد واقعی در یک سازمان خدماتی و یا بخش خدماتی یک سازمان تولیدی است. پایه و اساس فن کیفیت خدمات، طرح پرسشنامه و سنجش نگرشهاست. بنابراین هر محققی که گام در این حوزه می گذارد، باید بخوبی با اصول طراحی پرسشنامه آشنا باشد. دستیابی به چنین امری نیازمند ابزاری است که بتواند انتظارات و ادراکات مشتری، کارکنان و مدیران را بدون دخیل کردن هیچگونه قضاوت شخصی اندازه گیری کند که این ابزار همان پرسشنامه است. همچنین ذکر می شود که تهیه ابزاری قابل لمس جهت ارزش‌ دهی به مشتری و ارضای نیازهای وی بسیار موردنیاز است

برای دانلود کلیک کنید