پاورپوینت استراتژی کارآفرینی
نوع فایل power point
قابل ویرایش 14 اسلاید
قسمتی از اسلایدها
تعریف :
برگزیدن تصمیمات عقلایی که براساس تکنیک های فکری خردمندانه که مبتنی بر شناخت فرصتها، منابع و مهمترازهمه چگونگی انجام کارهای صحیح و چگونگی اجراء صحیح روشها تحت مدیریت ریسک پذیر و نوآور شکل گرفته است.
* مجموعه از شناختهای فردی که درقالب برنامه و هدایت به منظور تبدیل فرصتها به ارزشها که بدنبال آن منافع فردی ، جمعی و اجتماعی را به همراه داشته باشد.
** هنر یافتن روشها صحیح و اجراء بموقع تبدیل منابع “به ارزش” که با ضمانت رشد و انعطاف پذیری درسناریوهای مختلف اقتصادی و اجتماعی همراه بود و از “رقابت “ “فرصت” را بدنبال خواهد داشت .
“پیتر دراکر”
نُه گام
1- شناسایی یا ایجاد فرصت ،
2- شکل دهی و تغییر “فرصت” به “ ایده” که در آن جایگاه مخاطبین اصل کسب و کار یعنی “مشتری” و کانالهای ارتباطی با آن مشخص و معین می شود ،
3- بازشناسی و بازنگری درخصوص میزان توان و پتانسیل اقتصادی خود ازجمله قدرت و موقعیت مالی و مهمتر از همه میزان (قابلیت) ریسک پذیری مورد نیاز در این حوزه ،
4- جستجو و کشف منابع مربوط به : سرمایه ، نیروی انسانی ، تکنولوژی ، دانش فنی ، سایر منابع مورد نیاز یک سازمان کارآفرینی و نهایتا” کسب و یا حداقل کنترل برمنابع کمیاب ،
5- برخورداری از قابلیت ، توانمندی و انگیزه لازم برای پروسه کردن منابع و تبدیل آنها به ارزش ،
فهرست مطالب و اسلایدها
الزامات کارآفرینی
نُه گام
مبحث استراتژی
مدل استراتژی مبتنی بر برتری دررقابت
پنج مرحله رشد درسازمانهای کارآفرینی
چرخه ابزارهای تولید – تکنولوژی در سازمانهای کارآفرینی
ارتباط بین تکنولوژی اطلاعات (IT) و کارآفرینی