پاورپوینت مطالعات واحد اداری بیمارستان
- عنوان: مطالعات واحد اداری بیمارستان
- فرمت: پاورپوینت
- تعداد اسلاید: 65 اسلاید
- قابلیت ویرایش: دارد
- پاورپوینت مطالعات واحد اداری بیمارستان دارای 65 اسلاید است و در آن به واحد اداری بیمارستان (اداری، پذیرش و لابی)، ریزفضاها، وظایف، الزامات طراحی، دیاگرام و برنامه فیزیکی واحد اداری در بیمارستان پرداخته شده است. فهرست مطالب، قسمتی از محتوای مطالب، چند نمونه از اسلایدهای پاورپوینت و پیش نمایش تمام اسلایدهای این پاورپوینت را در ادامه مشاهده می نمایید.
- فهرست:
- انواع بیمارستان
- ساختار کلی بیمارستان
- واحد اداری
- تقسیم بندی واحد اداری
- الزامات طراحی واحد اداری
- لابی
- کیفیت های فضایی لابی
- عملکردهای مورد انتظار از طراحی لابی
- مساحت هال ورودی
- دیاگرام لابی با سایر قسمت ها
- پذیرش
- اهداف قسمت پذیرش
- اهمیت قسمت پذیرش
- وظایف پذیرش
- سیستم پذیرش و ترخیص در مراکز درمانی
- روش های معمول پذیرش
- روش های معمول ترخیص
- فضاهای مورد نیاز پذیرش
- وظایف اداری قسمت پذیرش
- کارکنان واحد پذیرش
- ظرفیت پذیرش
- دیاگرام های قسمت پذیرش (4 دیاگرام)
- جدول تعداد اتاق های واحد اداری بر حسب ظرفیت بیمارستان
- برنامه فیزیکی واحد اداری
- دیاگرام پیشنهادی واحد اداری
- بررسی نمونه های موجود
- تصاویری از واحد اداری، لابی و قسمت پذیرش بیمارستان رضوی- مشهد
- دیاگرام بیمارستان رضوی- مشهد
- تصاویری از واحد اداری، لابی و قسمت پذیرش بیمارستان جواد الائمه (ع)- مشهد
- دیاگرام واحد اداری بیمارستان جواد الائمه (ع)- مشهد
- تصاویری از واحد اداری بیمارستان قائم (عج)- مشهد
- دیاگرام واحد اداری بیمارستان قائم (عج)- مشهد
- تصاویری از واحد اداری و قسمت پذیرش بیمارستان سینا- مشهد
- دیاگرام بیمارستان سینا- مشهد
- تصاویری از لابی بیمارستان فارابی- مشهد
- دیاگرام بیمارستان فارابی- مشهد
- قسمتی از محتوای پاورپوینت مطالعات واحد اداری بیمارستان
واحد اداری
یکی از مهم ترین بخش های بیمارستان واحد اداری است و به 4 نوع مراجعه کننده پاسخ می دهد. 1) بیمار 2) همراه بیمار 3) پرسنل 4) سایرین (مسئولین خرید و …)
واحد اداری به 2 بخش تقسیم می شود:1) Front office: فضایی که بیمار و همراه از آن استفاده می کنند مانند صندوق، بانک خون، اطلاعات و …2) Back office: فضایی که پرسنل از آن استفاده می کنند. دو بخش فوق الذکر توسط فضایی مشترک مانند تدارکات به هم مرتبط هستند.
الزامات طراحی واحد اداری
اتاق های اداری باید با هال ورودی مرتبط باشد و نیز در نزدیکی مسیرهای رفت و آمد اصلی قرار گیرند.
اتاق هایی که با بیماران و اقوام آن ها سروکار دارند، باید مرتبط با پذیرش (هال ورودی) باشند.
در قسمت اداری 12-7 مترمربع برای هر کارمند در نظر گرفته شود.
مسیر مناسب به قسمت تدارکات را نیز باید در طرح منظور کرد.
ارتباط با ورودی سوانح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
ورودی بیماران سوانح باید به صورت یک راه سرپوشیده یا هال بسته در نظر گرفته شود به صورتی که بخش اداری بر آن نظارت داشته باشد اما از ورودی اصلی نباید قابل رویت باشد……….
لابی
اولین برخورد بیمار با بیمارستان در هال اصلی صورت می گیرد. در نتیجه این فضا باید طوری طراحی شود که در مراجعه کننده احساس آرامش ایجاد کند (به خصوص برای شخص بیمار) و نیازهای اولیه او را برآورده کند.
عملکردهای مورد انتظار از طراحی لابی
لابی باید طوری طراحی شود که عملکردهای زیر را داشته باشد:
از محل اطلاعات در هال دید کافی نسبت به ورودی هال، ترافیک عمودی، ورودی، بخش اداری و … داشته باشد.
در ورود به هال باید محل نگهداری کودکان در نظر گرفته شود.
محل قرارگیری اطلاعات در هال ورودی به گونه ای باشد که تجمع مقابل آن مانع رفت و آمد اصلی در هال نشود.
سوئیچ برد پذیرش و تلفن با استفاده از پیشخوان ها شکل می گیرد که به کارکنان این امکان را می دهد تا به صورت موثرتری به نظارت بپردازند اما باید بتوان دسترسی عمومی را از مسیرهای رفت و آمد کارکنان به صورت جدا طراحی کرد.
هال ورودی باید در برگیرنده تلفن های عمومی و یک کیوسک مخصوص فروش گل و شیرینی باشد.
امکان انتظار یا نشستن در هال با توجه به وظایف کوچکی که در بالا اشاره شد طوری پیش بینی گردد تا برای شخص ناظر اثری آرام داشته باشد (به خصوص بیمار نقاهتی)……….
پذیرش:
قسمت پذیرش در هر بیمارستان، ورودی و خروجی سیستم را کنترل می کند و تمام امور مربوط به پذیرش و ترخیص بیماران باید از طریق این قسمت انجام گیرد.
معمولا در بیمارستان ها قسمت پذیرش به دو بخش تقسیم می شود:
1) پذیرش درمانگاه (بیماران سرپایی) 2)پذیرش بیمارستانی (پذیرش بیماران بستری)
ارتباط پذیرش با واحدهای امور مالی و آمار باید بسیار نزدیک باشد.
فضاهای مورد نیاز پذیرش:
این فضاها ضمن داشتن وسعت لازم، از نظر گردش داخلی باید به نحو مطلوب انجام گیرد و پاسخگوی نیازهای زیر باشد:
محوطه ای به منظور مصاحبه با بیمار جهت تشکیل پرونده مقدماتی و پیشخوانی که تعدادی چند از کارکنان پشت آن مشغول کار خواهند بود.
یک بخش مجزا برای تنظیم پرونده تا کارکنان واحد در محل به آرامی به تنظیم پرونده بیماران بپردازند.
محل لازم برای صدور صورتحساب
دفتر یا فضای مناسب که با یک نظر بتوان از کیفیت اشغال یا خالی بودن تخت بخش ها مطلع گردید.
اتاق صندوق پول و سپرده ها
و …………….
- چند نمونه از اسلایدهای پاورپوینت مطالعات واحد اداری بیمارستان (جهت وضوح بیشتر بر روی تصویر کلیک نمایید)
- پیش نمایش تمام اسلایدهای پاورپوینت مطالعات واحد اداری بیمارستان (جهت وضوح بیشتر بر روی تصویر کلیک نمایید)