اداره امور عمومی تطبیقی PPT

- اداره امور عمومی تطبیقی PPT

اداره امور عمومی تطبیقی PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت اداره امور عمومی تطبیقی

فرمت : PPT

تعداد اسلاید : 46

زبان : فارسی

حجم فایل :6.8 مگابایت

سال گردآوری : 98

 

مقدمه ای برمطالعات اداره امور عمومی:

عمر اداره امور عمومی-به عنوان یکی از ابعاد فعالیت دولتی –به قدمت تشکیل سیستم های سیاسی و تلاش برای اجرای برنامه های تصمیم گیرندگان سیاسی مباشد.

در قرن 18 کامرالیسم که کانون توجه آن مدیریت سیستماتیک ونظام مندامور دولتی بود نظر دانشمندان آلمانی را به خود جلب کرد.

ودرو ویلسون در سال 1387 مقاله ای تحت عنوان (مطالعه امور عمومی) منتشر کرد که نقطعه آغاز برای این حرکت گردید. از آن زمان تا کنون اداره امور عمومی ، خواه به عنوان زیر مجموعه علم  سیاست و یا به عنوان یک رشته علمی مستقل ،به یک رشته تخصصی شناخته شده تبدیل گردیده است.

فرضی بر آنست که اداره امور عمومی زیر مجموعه مفهوم کلی تر اداره امور بوده و تعریف آن :انجام اقدام معین برای تحقق هدفی آگاهانه می باشد.

اداره امور: تلاش همکارانه انسان ها در جهت تحقق اهداف یا هدف مورد قبول دست اندرکاران این تلاش دانسته ا ند.

پل اپل بای اولین کسی بود که با برخورداری از سوابق اجرایی و عملی طولانی به جای توجه به تفاوت بین خط مشی گذاران به مشابهات پرداخت . تعریف اداره عمومی از منظر پل اپل بای :اداره امور عمومی را می توان تدوین ،اجرا و ارزیابی و اصلاح خط مشی عمومی تعریف کرد .

اولین واقعه : به عنوان یکی از راههای نشان دادن وجود ارتباط بین اداره و خط مشی ،استفاده وسیع از مطالعه موردی در آموزش ادراه عمومی بوده است .مطالعات موردی شرح و قایعی هستند که کارگزاران دولتی همزمان با ملحوظ نظر داشتن عوامل شخصی ،حقوقی و نهادی و سیاسی و اقتصادی به سمت اخذ تصمیمات هدایت شده و خواننده عملا خودرا در انجام اقدامات در مشارکت می بیند.

دومین واقعه : نتایج جانبی بعد از نا آرامیهای دانشجویی سال های 1960 و 1970 بود . این نهضت دوگانگی ادراه و سیاست را در هم شکست .وبر ضرورت توجه کارگزاران به اخلاقیات و تعقیب استراتژی جهت مقابله با مشکلات اجتماعی تاکید کرد .     اجزای اصلی اداره امور عمومی

  1. ویژگیها و رفتار کارگزاران 2. تشکیل و فعال سازی نهادهایی برای هدایت امور مربوط به دولت جهت سازماندهی اقدامات وسیع ادرای 3. محیط شناسی یا بوم شناسی ادراه

اهمیت تطبیق:  منظور از انجام مطالعه تطبیقی ،آشنایی با تحلیل تطبیقی سیستم های ادرای کشور های مستقل است .

 

اهمیت مطالعه تطبیقی : آشنایی با تحلیل تطبیقی سیستم های اداره امور عمومی کشورهای مستقل است.

محاسن آشنایی با اداره امور عمومی سایر کشورها:

وابستگی متقابل رو به افزایش کشور ها ومناطق جهان،آشنایی با رفتار و منش اداره را به مراتب مهمتر از گذشته کرده است.هم چنین ممکن است بسیاری از ابزارهای اداری یک کشور، ارزش پذیرش و بکار گیری در کشور دیگر را داشته باشد.  (سوال 2)

ادراه امور تطبیقی بعنوان یک انقلاب : در طی نیمه دوم قرن بیستم ادراه امور تطبیقی آنچنان دستخوش تغییر و دگرگونی شد که سزاوار است آن را انقلاب بنامبم .علت بروز این دگرگونی ،گسترش چشمگیر دامنه موضوع و رد قطعی رویکردهای تطبیقی متداول در قبل از جنگ جهانی دوم است.

دولت : یک نهاد رسمی است که به وسیله آن (( تصمیمات به طور قانونی تبیین ،طرح ،اخذ و اجرا می شوند .

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید