اختلالات نوشتن و راهبردهایی برای تقویت نوشتن
تعداد صفحات فایل: 17
چکیده
مسألهی ناتوانیهای خاص یادگیری اخیراً به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده و توجه کارشناسان و متخصصان آموزش کودکان را به خود جلب کرده است. در این راستا با توجه به اهمیت این موضوع بالاخص در دوران ابتدایی و اهمیت بررسی این اختلالات به ویژه اختلال در نوشتن بر آن شدیم تا با بررسی پنج منبع و تجربیات حاصل از تعامل با دانش آموزان و معلمان موضوع اختلال در نوشتن را به طور مفصل و با تحلیل جزئیات بررسی کنیم و افقهای دید تازهتری نسبت به مشکلات این دسته از دانش آموزان باز نماییم. در حقیقت براساس شواهد و بررسیهای مختلف متخصصین تعلیم و تربیت و آنچه که ما استنباط کردیم اختلال در نوشتن ناشی از عوامل متعدد است و نسبت اثرگذاری این عوامل در افراد مختلف براساس تفاوتهای فردی متفاوت است و حاصل آن که یک کارشناس آموزش، یک روانشناس و در نهایت یک معلم باید با این عوامل آشنایی کافی داشته باشد تا در زمینهی امر تدریس موفق عمل کند. امید آن که این پژوهش مورد عنایت خوانندگان محترم قرار گیرد.
واژگان کلیدی:
اختلال، اختلال در نوشتن، املاء، انشاء، راهبرد، ناتوانی.