دانلود پاورپوینت ارتباطات انسانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی- 30 اسلاید

- دانلود پاورپوینت ارتباطات انسانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی- 30 اسلاید

دانلود پاورپوینت ارتباطات انسانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی- 30 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

یورگن هابرماس اصطلاح حوزه عمومی را برای جامعه مدنی استفاده می کند. به اعتقاد او در  وضعیت آرمانی، افراد جامعه می‌توانند در شرایط برابر و بدون اعمال فشار قدرت به گفتگو و تبادل نظر در حوزه عمومی بپردازند.

امروز به عقیده بسیاری از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک آغازگر بسیاری از اتفاقات بزرگ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و علمی هستند. شاهدیم که کاربران شبکه‌های اجتماعی قادر هستند با همفکری و هماهنگی با یکدیگر، جریانات بزرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را در سطح کشور و حتی بین المللی ایجاد نمایند.

طبق یک تحقیق، 92 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی در فیس‌بوک حضور دارند و 29درصد در مای اسپیس، 18 درصد در لینکداین و همچنین 13 درصد در تویتر.

* متاسفانه با وجود اهمیت و مباحث گوناگون و متعددی که در رابطه با استفاده ایرانیان از شبکه‌های اجتماعی مجازی مطرح هست؛ تا کنون پژوهش علمی و دانشگاه چندانی در حوزه کاربران ایرانی صورت نگرفته است. (اسکندرپور, 1390)

 

* اورکات اولین شبکه اجتماعی محبوب در ایران بود که در سال 1383 به اوج محبوبیت رسید و کاربران ایرانی بعد از امریکا و برزیل به مقام سومین کشور پرجمعیت در اورکات دست یافتند.

 

* بعد از فیلتر شدن اورکات کاربران آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف پراکنده شدند. سایت یاهو 360 درجه به یکی از محبوبترین سایت‌های دوست یابی در سال 1385 تبدیل شد. در همان سال فیس‌بوک  به تدریج مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت که با فیلترینگ این سایت، توجه به فیس‌بوک  کم شد.

 

* اما با رفع فیلتر ناگهانی و غیرقابل پیش بینی فیس‌بوک در سال 1387 فیس‌بوک به یکی از 5 سال پربازدید ایران تبدیل شد. با فیلتر شدن مجدد فیس‌بوک در سال 1388 با توجه به حوادث سیاسی موجود در جامعه، فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌های متعددی توسط گروه‌های مختلف خارج از کشور در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت که باعث شد این شبکه‌ی اجتماعی به پیشتازی خود ادامه دهد و همچنان رشد سریعی داشته باشد. (قوانلو قاجار, 1390)

 

* فیس‌بوک همچنان با اختلاف چشم گیر مورد توجه ترین شبکه‌ی اجتماعی در بین کاربران ایرانی است ولی با توجه به فیلتر شدن آن و کاهش شدید سرعت در حال حاضر فیس بوک در ایران از رتبه پنجم به یازدهم تقلیل پیدا کرده است. (alexa, 2012)

 

برای تصویر کردن سطوح آگاهی در رفتار انسانی، الگویی جالب به نام پنجره جوهری ارائه شده است. این نام از ابتدای اسامی کوچک دو روانشناس – «جوزف لوفت» و «هری اینگهام» که مدل را طراحی کرده‌اند گرفته شده است. این مدل پیوند فرد با اشخاص دیگر را در چهار خانه نشان می‌دهد که این چهار خانه هریک خانه‌ای از یک پنجره بزرگ است. اندازهٔ هر خانه نشان دهندهٔ آگاهی – به‌وسیلهٔ خود فرد یا به‌وسیلهٔ دیگران – از رفتار، احساسات و انگیزه‌های خود است.این خانه‌ها موارد زیر را بیان می‌کنند:

 

v    منطقهٔ گشوده که نشان‌دهندهٔ جنبه‌هایی از شخصیت فرد است که توسط او و توسط دیگران معلوم است.
v    منطقهٔ کور که نشان‌دهندهٔ جنبه‌هایی از شخصیت فرد است که برای دیگران شناخته شده است ولی برای خود فرد ناشناخته است.
v    منطقهٔ پنهان که نشان‌دهندهٔ جنبه‌هایی از شخصیت فرد است که برای خود فرد شناخته شده است ولی برای دیگران ناشناخته است.
v    منطقهٔ ناشناخته که نشان‌دهندهٔ جنبه‌هایی از شخصیت فرد است که نه برای خود فرد شناخته شده است و نه برای دیگران.

برای دانلود کلیک کنید