جبرلین (بخش دوم)

- جبرلین (بخش دوم)

جبرلین (بخش دوم)

متن انگلیسی به همراه ترجمه  10 صفحه pdf و حدود 10 صفحه ترجمه به صورت word و pdf پارسی مربوط به سال 2020 مناسب برای پاورپوینت

نمونه متن :

بسم الله الرحمن الرحیم

جبرلین بخش ( بخش دوم)

سنتز زیستی GA در جایگاه های چندگانه  سلولی

تمام  واکنش ها  در سنتز زیستی منجر به   می تواند  سیستمهای سلولی آزاد از  بذر تا  بخش های بذر یا جوانه ظاهر شده, با مدارک قطعی که توسعه دادن بذرها در جایگاه های سنتز زیستی GA صورت می گیرد. در بذرهای نخود فرنگی , یک موج در سنتز زیستی در زمان نزدیک بعد از لقاح رخ می دهد و  این برای بذر و رشد میوه ضروری است. در مرحله بعدی تحول بذر در بسیاری از گونه ها , تراز انباشت GA  کاملا بالا است.

در  مطالعات  ژن بیان کننده , کنترل ژن پیش برنده  یا ژن ترویج دهنده , یک آنزیم  سنتز زیستی GA , با یک ژن رمزگذاری  ( یک آنزیم که کربوهیدرات را از پروتئین ها جدا می کند)(GUS) یا پروتئین فلورسنت سبز (GFU). GUS  یا GFP فعال می تواند به وسیله ی  دیدن توزیع یا شدت رنگ تولیدی فلورسنت  دیده شده, بنابراین  این معنی را می دهد که برای بررسی فعالیت  سنتز زیستی ژن GA  برای بیان کننده (ژن) ترکیب شده.

با استفاده از این روش ها , GA1 , که CPS  ( اولین آنزیم دخیل در سنتز زیستی GA)را رمزی می کند یا به صورت کدهای ژنی در می آورد, در بذرهای نابالغ, سری رویشی انشعابی, سری ریشه و گونه وحشی گیاه آرابدوپسیز ( شکل 20.9) (سیلوراستون و  همکاران. 1997a). نه به صورت ناگهانی و غیر منتظره , این ارگان ها  در جایگاه هایی شناخته شده  قرار گرفته اند  تا تحت تاثیر  تغییر پذیری ga1 قرار گرفته باشند, بلکه  آنها به صورت  بذرهای نهفته اند , عادت به رشد  به شدت کم و کوتوله مانند  دارند و  نوع نر آن عقیم اند. پس این مطالعه نشان می دهد  که  مراحل اخیر سنتز زیستی GA و فعالیت GA می تواند در ارگان ها یا اندام های یکسان می تواند رخ دهد.

 

 

برای دانلود کلیک کنید