تحقیق سیستم های سوخت رسانی مدرن دیزل UPS UIS
سیستم های سوخت رسانی مدرن دیزل****فایل ورد تعداد صفحه 21—فایل پاورپوینت تعداد اسلاید 51
مقدمــه:
موتور دیزل یک موتور خود احتراقی است هوای مورد نیاز برای احتراق تا حد بسیار زیادی متراکم میشود. در این فرایند دمای بالایی بوجود می اید، که در ان سوخت دیزل پاشیده شده خود به خود محترق میگردد.
اتاقهای احتراق و پر شدن و تراکم انها:
1-موتورهای تزریق مستقیم(Direkt Injection)
2-موتور های دارای اتاقک پیش احتراق (InDirekt Injection)
موتور های تزریق مستقیم درصد بازدهی بالاتری دارند و نسبت به موتورهای با اتاقک پیش احتراق صرفه اقتصادی بهتری دارد. به همین خاطر در همه خودروهای نیمه سنگین و اغلب سواریهای جدید از این شیوه استفاده می شود با یک پیش پاشش با مقدار کم تا سطح سر و صدای پایین موتورهای دارای اتاقک پیش احتراق و جریان گردابی پایین بیاید. سهم موتور های IDI به خاطر مصرف بالای سوخت در انها کاهش می یابد.
علاوه بر پیش پاشش، پس پاشش نیز جهت کاهش دوده یا هیدرو کربنهای نسوخته با موفقیت ازمایش شده است.
گازهای خروجی موتور دیزل:
محصولات احتراق موتور دیزل وابسته به:
1-طراحی موتور،توان موتور،دور موتور و بار کاری موتور می باشد
2-شکل اتاقک احتراق،جریان حرکت هوا،هوای اضافی،دمای هوای،تراکم هوا،باز خوراندن هوای خروجی به موتور
3-…