پاورپوینت تحلیل و بررسی برج بین المللی تهران

- پاورپوینت تحليل و بررسی برج بین المللی تهران

پاورپوینت تحلیل و بررسی برج بین المللی تهران

  • عنوان: تحلیل و بررسی برج بین المللی تهران
  • فرمت: پاورپوینت
  • تعداد اسلاید: 51 اسلاید
  • قابلیت ویرایش: دارد

 

 

  • پاورپوینت تحلیل و بررسی برج بین المللی تهران دارای 51 اسلاید است. این پاورپوینت به مطالعات تطبیقی ساختمان های بلند مرتبه مسکونی پرداخته و یکی از معروفترین برج های مسکونی ایران را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. فهرست مطالب، قسمت هایی از محتوای مطالب پاورپوینت و پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را در ادامه مشاهده می نمایید.
  • فهرست:
    مقدمه
    مشخصات پروژه
    موقعیت مکانی پروژه
    شاخص‌های مهم برج
    طراحی معماری برج
    مشخصات عمومی برج
    امکانات برج
    امکانات رفاهی عمومی
    رواق برج
    پارکینگ
    سازه
    فرآیند ساخت و ساز
    تاسیسات مکانیکی برج
    تاسیسات الکتریکی برج
    سیستم کنترل هوشمند
    مواد و مصالح 
    آسانسورها
    مشخصات آپارتمان ها
    مشخصات تیپ بندی واحدها
    مشخصات واحدها
    بررسی پلان تیپ های مختلف واحدهای مسکونی برج
    تصاویر دکوراسیون داخلی واحدها
  • قسمت هایی از محتوای مطالب پاورپوینت تحلیل و بررسی برج بین المللی تهران
    پروژه برج تهران با هدف استفاده از ایجاد تراکم عمودی به منظور جلوگیری از گسترش افقی در منطقه مسکونی خاص که قبلا برج های مسکونی بر پا شده، طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده و این سیاست با توجه به گسترش بی رویه افقی شهر تهران به عنوان سیاست اصولی طراحی برج اتخاذ شده است.
     این برج در زمینی به مساحت  2800 مترمربع و در مجاورت شاهراه‌های حیاتی تهران بزرگ واقع شده است. این پروژه در ضلع شمالی بزرگراه حکیم واقع شده، در حالی که از غرب به بزرگراه شیخ بهایی جنوبی و از شرق مشرف به بزرگراه کردستان با دسترسی مناسب به نقاط مختلف شهر بزرگ تهران قرار گرفته است.
    به منظور تأمین جلوه های بصری در نما، انتخاب طرحی شکسته که در قالب حجمی پایدار هم از نظر زیبایی شناسی و هم از نظر پایداری سازه ای مناسب باشد، معماری را به سمت انتخاب سطح مقطع ستاره سه پر رهنمون ساخت. ایجاد وحدت بصری در نما و در نظر گرفتن مسائلی نظیر فشار باد و شرایط اقلیمی از نظر تابش آفتاب و همچنین سرعت در اجرا، استفاده از عناصری هم شکل و پیش ساخته را در طراحی نما مطرح نمود. برای ایجاد زیبایی در طرح رواقی دایره ای شکل که ارتباط دهنده بخش های مختلف ورودی و محوطه و تاسیسات رفاهی و خدماتی است به دور ساختمان برج در محوطه خارجی ایجاد شده است.
    20000 متر مربع از مساحت کل محوطه اختصاص به فضای سبز و مجموعه های تفریحی، ورزشی و رفاهی خانواده ها دارد. دو زمین تنیس، یک زمین بسکتبال در محدوده شرقی، دو استخر و دو سالن بدنسازی سرپوشیده به صورت جداگانه برای استفاده خانم ها و آقایان پیش بینی شده است. با توجه به اهمیت تحرک بازی و بازتاب آن در رشد و حفظ شادابی کودکان، فضای مناسب بازی برای کودکان در محوطه شرقی برج اختصاص یافته است.
    به منظور آسایش مراجعان رواقی دایره ای شکل که ارتباط دهنده بخش های مختلف ورودی، محوطه و مجموعه های رفاهی و خدماتی است دور ساختمان برج در محوطه ایجاد گردیده که در کنار دیگر فضاهای تفریحی ورزشی برای تمامی گروه های سنی مکانی جذاب، امن و دلپذیر را فراهم ساخته است.
    سازه برج با استفاده از دیوار های باربر بتن مسلح مشتمل بر سه دیوار اصلی به شکل ستاره سه پر با زوایای 120 درجه و دیوارهای فرعی عمود بر دیوارهای اصلی مذکور و مقاوم در برابر نیروهای قائم و جانبی همراه با سقف دال ساده طراحی شده است. سیستم سازه پارکینگ، تیر و ستون، دیوار حائل بتنی با سقف دال ساده می باشد. طراحی و بازنگری سازه اصلی و قطعات الحاقی در برابر زلزله براساس استانداردهای معتبر جهانی انجام گرفته است.
    زیربنای برج بین الملل تهران 220000 مترمربع و ارتفاع آن 162 متر است. این برج از 3 بال پهناور و 56 طبقه تشکیل شده است. برای ایجاد نمای زیبا و با صلابت  با در نظر گرفتن مسائلی همچون فشار باد و تابش آفتاب و همچنین سرعت پیشرفت پروژه از عناصر هم شکل و پیش ساخته استفاده شده است از این رو از نمای پیش ساخته GFRC  که با وجود دارا بودن ترکیبات الیاف شیشه و پشم سنگ بسیار سبک تر از بتن می باشد، استفاده شده است…….

برای دانلود کلیک کنید