پاورپوینت نظریه استحکام در ارتباطات
پاورپوینت نظریه استحکام در ارتباطات شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
امروزه قدرتهای بزرگ رسانهای به دنبال این هستند که تا جای ممکن تأثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم خود را بر افکار عمومی افزایش دهند. شبکههای خبری مهم علاوه بر پوشش رسانهای اخبار کشور خود، به پوشش و تحلیل اتفاقات مهم سرتاسر جهان میپردازند و سعی دارند با تحلیلهای هدفمند و استفاده از انواع شگردهای رسانهای از جمله القای بیطرفی و انصاف، افکار مخاطبین را به سمتی که میخواهند سوق دهند. برخی از این رسانهها برنامههای خود را به انواع زبانها و متناسب با فرهنگهای مختلف عرضه میکنند و به این گونه تأثیرگذاری خود را افزایش میدهند. به طور مثال نقش شبکه بیبیسی در اتفاقات مختلف کشورها و سعی آن در هدایت این اتفاقات به سود انگلستان را نمیتوان نادیده گرفت.
طبق همین دیدگاه نظریه تزریقی بیان میکند که رسانهها تأثیر مطلق، مستقیم و فوری بر رفتار و نگرش مخاطبان دارند. با این وجود «الهیوکاتز» و «لازارسفلد» در پژوهشی به نام «انتخاب مردم» بیان میکنند که رسانهها تأثیر چندانی بر رفتار رأی دهندگان ندارند و در کنار تأثیر رسانهها، عواملی مانند دین و طبقه نیز بر رفتار مردم موثر هستند. در واقع نظریه استحکام یا تأثیر محدود جریان ارتباط را دو مرحلهای میداند و تأثیر پیامهای ارتباطی رسانهها را بر خلاف نظریه تزریقی محدودتر میداند و معتقد است که این تأثیر اغلب منجر به تقویت و استحکام عقاید و باورهای قبلی مخاطبین است. به این معنا که مردم تا حد ممکن تلاش میکنند تا از این رسانهها به سود خود و در جهت افکار قبلی خود استفاده کنند که تحت تأثیر متغیرهای مختلفی شکل گرفته است.
کاتز و لازارسفلد در توضیح نظریه خود مفهوم «رهبران افکار» را بیان میکنند. آنها معتقدند نفوذ شخصی نیز در این فرایند نقش مهمی دارد؛ اما برخی افراد که رهبران افکار نام دارند، تأثیر بیشتری بر رفتار و نگرش مردم دارند. این افراد ویژگیهایی همچون دریافت بیشتر از منابع رسانهای، مشابهت با وضعیتهای اقتصادی و اجتماعی پیروان خود، برخورداری از سطوح بالاتر معاشرت اجتماعی، خودباوری در تأثیرگذاری بر دیگران و همچنین داشتن نقش نمادین به عنوان راهنما را دارا هستند.
و …
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه استحکام یا تأثیر محدود و اینترنت
انقلاب شبکههای اجتماعی
نتیجهگیری
پایان
عنوان : نظریه استحکام در ارتباطات
فرمت : پاورپوینت
حجم : 420 کیلوبایت
تعداد صفحات : 37
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت