عنوان: پاورپوینت سیستمهای خرید، انبارداری و توزیع
دکتر علی اصغر انواری رستمی
فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 316
یکی از اهداف اولیه فعالیتهای سازمانی، نیل به اهداف با حداکثر کارایی می باشد. سازمانها جهت نیل به اهداف خود از منابع مختلفی بهره میگیرند. مواد مصرفی، ملزومات، ماشین آلات و … ورودیهای سیتمهای سازمانی بازرگانی و صنعتی را تشکیلمی دهند. این ورودیها پس از تهیه و تدارک توسط واحدهای خرید و تدارکات ( باکاراترین روش، در بهترین زمان موردنیاز و با بهتریان کیفیت نسبی در ارتباط با قیمت) ضروریست تا به بهترین نحو ممکن است نیز در سازمان حفظ و نگهداری شوند.
در مدل اقتصادی ارتباط میان بخشها را می توان به شرح زیر برشمرد
بنگاههای تولیدی از خانوارها عوامل تولید را دریافت نموده و در قبال آن پرداختی را در قالب مزد، بهره، سود و اجاره به عمل میآورند. خانوراها از بنگاههای اقتصادی کالاها و خدماتی را خریداری مینمایند و در قبال آن مخارج مصرفی را به عمل میآورند. خانوارها مازاد دارآمد حاصله خود را صرف پسانداز نموده، پساندازها بازارهای سرمایه را شکل بخشیده و سرمایهگذاری در بنگاههای تولیدی از طریق آن میسر میگردد. خانوارها از طریق پرداخت مالیات به دولتها امکان پرداخت مخارج دولتی مختلف را جهت رفع نیازمندیهای دولتی فراهم مینمایند.
اهم سیاستهای مبادلاتی در ایران عبارتاند از : سیاست مبادلات آزاد (پرداخت نقدی و مدتدار یا یوزانس)، سیاست مبادلات تهاتری یا پایاپای، سیاست مبادلات از طریق ایجاد کمیته معاملات دوجانبه و سیاستهای مبادلاتی واردات در مقابل صادرات.
خرید داخلی موجبات افزایش سطح درآمد ملی کشور متناسب با ضریب فزاینده را مهیا مینماید ولی با خرید از خارج بخشی از مخارج منشعب شده و راهی خارج از کشور میگردد که خود موجب کاهش درآمد ملی خواهد شد. خرید داخلی موجب افزایش تقاضا از فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی و بهبود اشتغال خواهد شد.
فهرست مطالب
نقش مدیریت خرید و تدارکات در بازرگانی و اقتصاد ایران |
فصل اول |
نقش مدیریت خرید و تدارکات در یک سازمان بازرگانی و تولیدی |
فصل دوم |
کیفیت کالا، خصوصیات ویژه و استاندارها در مدیریت خرید و روشهای مطلوب به منظور اخذ کالاها با کیفیت مندرج در قراردادها |
فصل سوم |
شناخت، ارزیابی و انتخاب منابع عرضهکننده کالاها و نکات اختصاصی در مورد خریدهای دولتی و تعاونی در مدیریت خرید |
فصل چهارم |
چگونگی مذاکره با فروشندگان در مدیریت خرید |
فصل پنجم |
مراحل و عملیات، مدارک و اسناد و سازمانها و مقررات درگیر در امر مدیریت خرید |
فصل ششم |
مدیریت انبارداری |
فصل هفتم |
نظام های توزیع |
فصل هشتم |