پاورپوینت دیدگاه نوسازی و توسعه

دانلود فایل

پاورپوینت دیدگاه نوسازی و توسعه

پاورپوینت دیدگاه نوسازی و توسعه شامل 56 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جامعه شناسی توسعه عمدتاً با 3 دیدگاه مواجه است:

الف) دیدگاه نوسازی

ب) دیدگاه وابستگی

ج) دیدگاه صورت بندی اجتماعی

نوسازی (Modernization) مفهومی است که در کل، معادل فرایندی برای دگرگونی جامعه به کار می‌رود.

اصطلاح نوسازی برای تحلیل مجموعه پیچیده‌ای از تحولاتی که در همه زمینه‌ها برای انتقال از جامعه سنتی و کشاورزی به جامعه صنعتی رخ می‌دهد به کار برده می‌شد. نوسازی شامل تحولات در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است.

اصطلاح نوسازی گرچه به صورت معادلی برای توسعه بکار می‏رود، اما دارای مفهوم خاص خود می‏باشد. در واقع در نوسازی بیشتر بر "فرد" تکیه می‏شود، در حالیکه در توسعه بر "جامعه". تعریف راجرز از نوسازی چنین است: نوسازی فراگردی است که طی آن افراد از زندگی به شیوه سنتی به مرحله‏ای از زندگی پیچیده‏تر و پیشرفته‏تر (به لحاظ تکنولوژیکی) گام می‏نهند. نوسازی در طول دهه های 50 و 60، پارادایم غالب در مطالعات توسعه بود.

"امتیاز مفهوم نوسازی بر مفهوم توسعه این است که بخاطر توجه آن به فرد، بیشتر با عوامل فرهنگی-روانی سر و کار دارد تا عوامل اقتصادی-سیاسی و این مسئله طبیعتاً حیطه این مفهوم را محدودتر و کاربرد آن را آسانتر می‏کند". اما این به آن معنا نیست که نوسازی تنها به ابعاد روانی توسعه می‏پردازد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

منشا و خاستگاه مکتب نوسازی

بنیادهای تئوریک مکتب نوسازی

حوزه های نظری دیدگاه نوسازی

الگوهای رایج در نوسازی:

نارسایی‌های نظریات نوسازی

ویژگی های جوامع نوسازی نشده

نوسازی در ایران و وابسته شدن جامعه

انقلاب اسلامی و تلاش برای الگوی توسعه مناسب

 نتیجه گیری

پایان

 

عنوان : دیدگاه نوسازی و توسعه

فرمت : پاورپوینت

حجم : 436 کیلوبایت

تعداد صفحات : 56

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

hf25 1ودیدگاه نوسازی و توسعه - پاورپوینت دیدگاه نوسازی و توسعه

دانلود فایل