پاورپوینت درس هفدهم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم سنجش کارآفرینی
نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 18 اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت:
بخش 17 سنجش کارآفرینی کارآفرینی
کارآفرینی روش انجام کار برای استفاده از فرصت ها و اید هها به منظور خلق یک کسب و کار سودآور و ارزش آفرین است. کارآفرینی موتور محرک اقتصاد کشور است که در نهایت رفاه جامعه را به همراه دارد. کارآفرینی همچنین یک سبک زندگی است که در برگیرنده عواملی مثل توجه به رشد و پیشرفت، خلّقیت، نوآوری، حرکت رو به جلو، سودآوری و ارزش آفرینی است. انواع کارآفرینی
در شکل 1- 17 ، انواع کارآفرینی به همراه شرح مختصری از هر دسته، نشان داده شده است. انواع کارآفرینی کارآفرینی اجتماعی کارآفرینی سازمانی
(شرکت های بزرگ کارآفرین) کارآفرینی فرهنگی کارآفرینی مستقل
(کسب و کارهای کوچک) هدف، انجام فعالیت های کارآفرینانه جهت ترویج، احیا و بازسازی میراث و آثار فرهنگی و همچنین ایجاد ارزش های اقتصادی است.
توسط افراد هنری و غیره که نسبت به فرهنگ و هنر و احیای آن تعصب دارند، شکل می گیرد.
تعریف از موفقیت، توسعه فرهنگ و هنر و ایجاد ارزش های فرهنگی است. هدف، ارائه محصولات / خدمات جدید و نوآورانه در راستای کاهش آسیب ها و مشکلات اجتماعی است.
توسط افراد خیرِّ و نیکوکاری که حس بشردوستانه و کمک به همنوع دارند، شکل می گیرد.
تعریف از موفقیت، حداقل نمودن آسیب هایا جتماعی است. هدف، انجام فعالیت های کارآفرینانه در سازمان های موجود جهت همگام شدن با تغییرات و پاسخگویی به نیازهای جدید مشتریان است.
توسط کارآفرینان و مدیرانی که به دنبال ارائه محصولات / خدمات جدید، بازار جدید و روش تولید جدید برای سازمان خود هستند، شکل می گیرد.
تعریف از موفقیت، افزایش رشد و سهم بازار است. هدف، راه اندازی فعالیت های مخاطره آمیز نوپا مبتنی بر ایده های خلّقانه و نوآورانه است.
توسط افرادی که به دنبال ایجاد منافع شخصی هستند (درآمد شخصی ، اشتغال خانوادگی) ، شکل می گیرد.
تعریف از موفقیت ، حداکثر کردن درآمد و سودآوری است. فعالیت به صورت تیمی جدول 1- 17 را تکمیل کنید. سپس برای هر کدام از انواع کارآفرینی نوع و هدف فعالیت و مصداقی در منطقۀ محل زندگی خودتان بنویسید. نوع و هدف فعالیت انواع کارآفرینی به همراه مصادیق آنها باورهای نادرست دربارۀ کارآفرینی: در شکل 2 -17 برخی از باورهای نادرست در خصوص کارآفرینی به همراه باور درست آنها، نشان داده شده است. کارآفرینی فقط این نیست که بتوان برای دیگران کار ایجاد کرد بلکه باید خلّق بود و ارزش جدیدی در کسب و کار ایجاد کرد. الزاماً فرد کارآفرین، مدیر خوبی نیست. هدف کارآفرین، بهبود و توسعۀ اقتصاد جامعه است ولی لزوماً همۀ کارآفرینان پولدار نیستند. کارآفرین کسی است که باید تلاش کند بدون اتکا به سرمایۀ مالی، ارزش افزوده ای ایجاد کند.