پاورپوینت جامعه شناسی دینی امیل دورکیم

دانلود فایل

پاورپوینت جامعه شناسی دینی امیل دورکیم

 

پاورپوینت جامعه شناسی دینی امیل دورکیم شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

امیل دورکیم جامعه‌شناس بزرگ قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم است. دورکیم را می توان از بنیان‌گذاران جامعه‌شناسی به شمار آورد. وى جامعه شناسى را عالى ترین علم اجتماعى مى‌دانست و کوشید از منظر این دانش دین را مطالعه کند و خاستگاه آن را بیان نماید.  او از نسل علمای با سابقه‌ی‌ یهودی بود. در دوران جوانی علاوه بر گذران تحصیلات عادی در مدارس غیر مذهبی، زبان  عبری، عهد عتیق  و تلمود را نیز فراگرفت. وی چندی پس از کسب تأییدیهٔ سنتی کلیمی در سنّ سیزده سالگی، تحت تأثیر یک معلم زن کاتولیک به کاتولیسم علاقه پیدا کرده بود، اما دیری نپایید که او از هر گونه تعلق مذهبی دست کشید.

دورکیم همانند برخی دیگر از نظریه پردازان اجتماعی فرانسوی همچون کنت و سن سیمون نگران وضعیت نابسامان پیش آمده پس از عصر روشنگری و بهم ریختگی بنیادهای اخلاقی و نظم اجتماعی جامعه در اوایل قرن 19 بود. در دورانی که نقش کلیسا و اقتدارش رو به زوال گذاشته و حکومتهای سلطنتی کنار رفته و اقتدار دولتی نیز تضعیف گشته بود، دغدغه اصلی جامعه شناسان فرانسوی بازگرداندن نظم اجتماعی و نظام اخلاقی تازه بدون «تصویب های مذهبی» به جامعه بود.

دورکیم بدین لحاظ که از سویی در یک خانواده کلیمی مومن بزرگ شده و در دوران جوانی در مرحله کوتاهی تجربیاتی عرفانی را نیز پشت سر گذاشته و برخی بینش های مذهبی در او تحکیم یافته بود و از سویی دیگر تحت تاثیر هموطنانش کنت و سن سیمون و مهمتر از آنها تحت تاثیر دیدگاه های اخلاقی امانوئل کانت قرار داشت، شاید بهترین گزینه در تلفیق بین مذهب و علم جامعه شناسی، یا تبیین علمی اخلاق از نظرگاه جامعه شناختی در جهت حرکت به سوی « جمهوری سوم » یا « نظم نوین غیرمذهبی » بود.

و …

فهرست مطالب

مقدمه

دین شناسی دورکیم

تحلیل و نقد نظریه دورکیم

پیش فرض های دورکیم

شواهد دورکیم برای نظریه اش

تحویل گرایی 

نقد درونی نظریه دورکیم

جمع بندی

پایان

 

عنوان : جامعه شناسی دینی امیل دورکیم

فرمت : پاورپوینت

حجم : 292 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

lp6q 1وجامعه شناسی دینی امیل دورکیم - پاورپوینت جامعه شناسی دینی امیل دورکیم

دانلود فایل