پاورپوینت تجارت و فروشگاه الکترونیکی و بازارسازهای اینترنتی

دانلود فایل

پاورپوینت تجارت و فروشگاه الکترونیکی و بازارسازهای اینترنتی

 

این پاورپوینت در مورد تجارت و فروشگاه الکترونیکی و بازارسازهای اینترنتی در 87 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: تجارت و فروشگاه الکترونیکی و بازارسازهای اینترنتی،بازارسازهای اینترنتی،فروشگاه الکترونیکی،تعریف تجارت الکترونیکی،کسب وکار الکترونیکی ،بازارساز اینترنتی چیست،بسترهای چندطرفه ، و…ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nبرای تعریف یک سازنده بازار آنلاین، باید به تمام اجزای مختلف آن بپردازیم. یک بازارساز اینترنتی شامل بخش های زیر است:

nبازارساز اینترنتی آن تعام یک «بستر» است.

nزیربنایی که در لات انجام می گیرد.

nدوم، "آنلاین" است،

nمبتنی بر صفحه وب یا برنامه کاربردی مبتنی بر اینترنت

nو سوم، این یک ”بسترچند طرفه" است.

nطرفین مختلف در تعاملات حضور دارند که به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباطند.

nو در آخر یک "بازارساز" است.

nیک بازار اینترنتی که طرفین مختلف را در یک جا گردآوری می کند.

nبازارسازها جهت ایجاد بازاری برای گروه های مختلف فروشندگان و خریداران هستند.

nبازارسازان آنلاین زیر گروهی از پلتفرم های چند جانبه (Multiple-Sided-Platform) محسوب می شوند.

nMSP ها عامل توسعه دهنده تجارت و تسهیل کننده تعامل هستند که در آن دو یا چند دسته متمایز مختلف را برای همکاری و تعامل با یکدیگر گرد هم می آیند.

nبازارسازها در واقع بستری برای تجارت فیزیکی یا مجازی هستند.

n

nMerchant Account، یک حساب بانکی است که به فروشنده امکان می‌دهد، هزینه‌ی مبادلات تجاری خود را از طریق کارت‌های اعتباری دریافت کند.

nAcquiring Bank، بانکی که Merchant Account  فروشنده در آن قرار دارد. این بانک مبادلات کارت اعتباری این فروشنده را انجام می دهد. گاهی به این بانک Merchant Bank نیز گفته می‌شود.

nIndependent Sales Organization(ISO)ISO، مثل یک شخص ثالث بین فروشنده و Acquiring Bank عمل می‌کند. بسیاری از فروشنده‌ها نمی‌توانند Merchant Account را به دست آورند. این فروشنده‌ها برای مبادلاتی که از طریق کارت اعتباری انجام خواهد شد، از این شرکت واسط استفاده می‌کنند.

n Interchange،تراکنشی که بین Acquiring Bank و بانک صادر کننده کارت برقرار می‌شود و وجوه را از کارت اعتباری به حساب فروشنده انتقال می‌دهد.

n

nاتخاذ سیاستها در پیاده سازی و پشتیبانی سایت به نحوی که کاربران در کمترین مدت زمانی و به ساده ترین نحو ممکن بتوانند به کالای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند در رونق تجارت سایت نقش به سزایی را ایفا می‌کند.

nروش کنترل چنین سایتهایی عموما بصورت توزیع شده است . در این روش معمولا به ازاء هر گروه از کالاها کنترل پانل ویژه آن گروه از محصولات وجود دارد که با آدرس خاص خود قابل دستیابی بوده و افراد خاص با داشتن کلمه و رمز عبور ویژه توانایی دسترسی به امکانات کنترل پانل در سطوح مختلف را دارا می‌باشند.

nدر سطح بالاتری نسبت به این کنترل پانلها ، یک کنترل پانل کلی با قابلیتهای بیشتر نظیر تعریف کاربران کنترل پانلها و امکان حسابداری کلی در اختیار گروه متولی سایت قرار می‌گیرد . به این ترتیب علاوه بر اینکه حجم کار بصورت توزیع شده بین گروههای مختلف تقسیم می‌شود، امکان ردیابی و بررسی کلیه رویدادها نیز از طریق کنترل پانل اصلی وجود دارد.

دانلود فایل