میانی نظری وپیشینه تحقیق درس پژوهی
چرایی درس پژوهی محققان و سیاست گذاران به تازگی توجه خود را به آماده سازی اولیه معلمان معطوف ساخته اند (سنک و همکاران ، 2012)زیرا آن چه در فرایند یاددهی –یادگیری در کلاس درس اثر می گذارد تا حدود زیادی به کارکردهای عناصری از فرهنگ آموزش مربوط می شود که در قالب برنامه درسی ارئه می شوند و معلم و دانش آموزان در کلاس درس از آن ها استفاده می کنند .معلمان و دانش آموزان با باورها، علایق و انگیزه های متفاوتی به کلاس درس می آیند که در فرایند یاددهی –یادگیری تاثیر شگرفی دارد و فعالیت های آموزشی کلاس درس را تا حدود زیادی تحت تاثیر خود قرار می دهند.( سرکارآرانی 1380) پیوند میان باورهای معلمان و روش تدریس آن ها تایید شده