عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمایل به ترک خدمت
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 70
تمایل به ترک خدمت1" اظهار میل و رغبت به قطع رابطه استخدامی با سازمان" ( پرهیزکار ، 253، 1383)
تمایل به ترک خدمت می تواند کارکنان را از تلاش و کوشش مجدانه باز دارد و آنان را به جستجو گرانی که نیروی ذهنی و جسمی را ، نه در راه اهداف سازمانی ، بلکه در راه یافتن راههای فرار از سازمان مصروف میکنند بدل نماید . با افزایش رقابت و گسترش روشهای توسعه منابع انسانی،سازمانها تلاش می کنند تا کارکنان مستعد خود را حفظ کرده و آنان را توانمند نمایندتا آنها بتوانند عملکرد بالایی از خود بروز دهند؛ اما، سازمانها همواره از اینمساله بیم دارند که سرمایههای انسانی خود را از دست بدهند و زیان ببینند؛زیرا، هرسازمان برای آموزش، تربیت و آماده سازی کارکنان خود تا مرحله بهره دهی و کارآییمطلوب، هزینههای بسیاری را صرف می کند و با از دست دادننیروهای ارزشمند، متحمل ازدست دادن مهارتها و تجربیاتی می شود که طی سالهاتلاشبهدست آمده است. لذاسازمانهائی که بتوانند دلایل و عوامل موثر در تمایل به ترک خدمت کارکنان را درک کننند می توانند با بکار گیری صحیح و یا پیش بینی های لازم و به موقع قبل از کناره گیری کارکنان با اگاهی از میزان تمایلات به ترک خدمت و با استفاده از سیاستها و روشهای مطمئن ، مدیریت موثری را در فرایند و نگه داری نیروی انسانی بکار گیرند.
1 PROPEHSITY TO LEAVE
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف و مفهوم تمایل به ترک خدمت
هزینههای ترک خدمت کارکنان
عوامل مرتبط با تمایل به ترک خدمت
نقش عوامل فردی در تمایل به ترک شغل
نقش تعهد سازمانی در تمایل به ترک شغل
نقش خشنودی شغلی در تمایل به ترک شغل
نقش
فشارهای روانی ناشی از محیط کار در تمایل به ترک شغل
رابطه تکراری بودن نقش با تمایل به ترک شغل
نقش تناسب بین ارزشهای فردی و سازمانی در تمایل بهترک شغل
نقش عدالت سازمانی در تمایل به ترک شغل
تعریف مفهوم ترک خدمت
عوامل موثر بر ترک خدمت
عملکرد شغلی و ترک خدمت
هزینه ها و منافع ترک خدمت
ترک خدمت بهینه و غیر کارکردی
ماتریس عملکرد ـ قابلیت جایگزینی
مدل ترک خدمت کارکنان
پیشینه تحقیق
منابع