مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی

دانلود فایل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی

1580705469 8524 - مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی

توضیحات : مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو)خودتنظیمی در 76 صفحه در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده) خودتنظیمی سازه­ای است که در دهه­ی 1967 از سوی بندورا مطرح شد. یکی از مفاهیم مورد تاکید نظریه شناختی- اجتماعی [1] ­ بندورا، مفهوم خودسامانی یا خودنظم دهی است. منظور از خودسامانی «تولید و هدایت اندیشه­ها، هیجانات و رفتارها توسط خود فرد به منظور رسیدن به هدف است» (سانتروک [2] ، 2004) بندورا، یادگیری خودتنظیمی را این گونه تعریف می­کند: «توانایی شروع کردن و دست کشیدن از فعالیت­های مطابق یا مقتضیات موقعیت­های اجتماعی، آموزشی و توانایی به تعویق انداختن کارها با هدف دلخواه» خودتنظیمی، نقطه ثقل کارکرد موثر در زمینه­های کنترل تکانه، مدیریت زمان