دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با موضوع پست های برق به فرمت word

- دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  با موضوع  پست های برق به فرمت word

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با موضوع پست های برق به فرمت word

به  نام  یکتا   خالق  بی همتا

دانلود گزارش کارآموزی و کارورزی فوق العاده کامل و آماده در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  با موضوع  پست های برق به فرمت word

فرمت فایل :  Word (قابل ویرایش و تغییر)

تعداد صفحات : 63 صفحه

کاربرد فایل : این فایل جهت تهیه گزارش کارآموزی و کارورزی ، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مانند تهیه مقالات،گزارش کار، طرح درس ، پروژه پایانی ، پایان نامه ، سمینار، پروپوزال و طرح پژوهشی در کلیه سطوح و مقاطع تحصیلی رشته برق صنعتی،الکترونیک،الکتروتکنیک،ماشین ابزار،مکانیک،کلیه رشته های فنی مهندسی و سایر رشته های مرتبط   که با مباحث پست های برق  سرو کار دارند بسیار کاربردی و مفید می باشد .

دفترارتباط با صنعت

گزارش کارآموزی

رشته : برق صنعتی،الکترونیک،الکتروتکنیک،ماشین ابزار،مکانیک،کلیه رشته های فنی مهندسی و سایر رشته های مرتبط  

مکان کارآموزی :

توسعه نیشکر و صنایع جانبی

موضوع کارآموزی:

پست های برق

استاد کارآموزی : جناب آقای /سرکار خانم مهندس …………………………

سرپرست کارآموزی : جناب آقای مهندس …………………………

تهیه کننده :

mypro.sellfile.ir

شرح مختصر : 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                      صفحه
فصل اول: آشنایی کلی با مکان کارآموزی ……….. 5
1-1: تاریخچه محل کارآموزی ……………………….. 8
1-2: نمودار سازمانی محل کارآموزی ……………….10
1-3: نوع محصولات تولیدی یا خدماتی ………………11
فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز ……14

2-1: موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی …………………….. 15
2-2: بررسی شرح وظایف رشته کارآموز در واحد صنعتی ……….. 16
2-3: امورجاری در دست اقدام محل کارآموزی …………………….17
2-4: برنامه های آینده محل کارآموزی  …………………………….. 19
معرفی ولتاژAC و ولتاژDC و ولتاژضربه و روش های اندازه گیری آنها….20
فصل سوم: آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادها ………… 37
ایمنی ……………………… 38
نیروگاه ها و پست های برق ………..43
پیشنهادات ………………….63

 

تقدیم و تشکر

دراینجا لازم است ازاستادگرامی ………………………. که با صبر وبردباری مرا درارائه این گزارش راهنمایی وارشاد نموده – اند تشکر وقدر دانی نمایم و نهایت سپاسگذاری را از ایشان به عمل آورم

 

فصل اول

آشنایی با مکان کارآموزی

 

کارآموزی 

کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارت‌های مورد نیازشان، آموزش داده می‌شود. دوره‌های کارآموزی شامل مشاغل صنعتی یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، می‌شود. کارآموزان، مهارت‌های مورد نیاز در پیشه خود را در دوره‌های کارآموزی می‌آموزند. معمولاً بیشتر آموزش‌های دوره کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام می‌گیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارت‌های لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیده‌اند، کار خود را در محل، ادامه می‌دهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دوره‌ها، آموزش‌های نظری نیز در آن‌ها گنجانده می‌شوند که به شکل رسمی در دوره‌های ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا دانشگاه‌ ها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام می‌گیرد.

هدف کارآموزی

 کارآموزی برای آشنایی دانشجویان  برق  با کارهای عملی و اجرایی و مسائل کارگاهی از نزدیک به طوری که فرصت تطبیق آموخته ها را با عمل درک کنند و در رفع  کمبودها و نواقص احتمالی بکوشند.

  1. برخورد با مسائل کارگاهی، کارگری، اجتماعی و روبرو شدن با واقعیت های عینی در کارآموزی برق وجود دارد.
  2. واقف شدن به اهمیت مهارت های علمی و رابطه بین آنها و نحوه همکاری صاحبان مهارت ها و تخصص های مختلف و نقش هر کدام در پیشبرد کارها
  3. آگاهی یافتن به نقش اداره کارگاه و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی در کارورزی
  4. ایجاد فرصتی مناسب برای شکوفایی خلاقیت های دانشجویان و ارائه روش های بهتر در ایجاد عملیات.
  5. انتقال یافته های دانشگاهی و پژوهشی، از دانشگاه به صنعت و به تعبیر دیگر کارآموزی دانشجویان، پلی است بین دانشگاه و صنعت به شرط آن که، دانشجویان از نظر مبانی علمی قوی و حرف جدیدی برای کارگران بخش صنعت داشته باشند.
  6. دانشجویان در طول دوره با استاد درس در تماس بوده و مسائل، ابهامات و سؤالات خود را مطرح نموده و برطرف می نمایند.
  7. دانشجویان لازم است در میان دوره کارآموزی برق ، یک گزارش اولیه پیشرفت کار و در پایان دوره نیز گزارش کاملی از طول دوره کارآموزی با حضور دانشجو و پاسخ به سؤالات استاد درس خواهد بود ارائه نمایند.
  8. گزارش اولیه میان دوره، گزارش نهایی با پاسخگویی به سؤالات به صورت حضوری، فرم ارزشیابی تکمیل شده سرپرست کارآموزی و پیگیری های صورت گرفته از واحد کارآموزی و بازدید از محل کارآموزی، مبنای ارزشیابی خواهد بود.

 

محل کارآموزی اینجانب در شرکت توسعه نیشکر واقع شهرستان اهواز بوده که در قسمت پست برق این واحد مشغول به دوره ی کارآموزی بوده .

در ذیل بخشی از فعالیت های انجام شده را به توضیح می رساند

1-1:تاریخچه محل کارآموزی:

 

اوج اهمیت نیشکر در خوزستان را باید به دوران قبل از اسلام در دوره ساسانیان جست. اما پس از دوران ساسانیان در قرون اولیه هجری نی عسکری یکی از بهترین و پر عیارترین انواع نیشکرهای خوزستان بوده است و شوشتر، شوش، جندی شاپور و اهواز به مراکز استحصال شکر و تصفیه آن تبدیل شده بودند.
آبادانی مزارع نیشکر اهواز تا قرن پنجم و ششم هجری نیز باقی بود، اما کم کم این رونق رو به زوال نهاد و به تولید محلی بسنده شد. طبق بررسی های علمی، از نظر فیزیولوژی نیشکر بدون تصفیه می تواند تا 180 تن نی در هکتار تولید کند اما باید گفت که خوزستان تنها منطقه در جهان است که تا 220 تن نی در هکتار نیز تولید کرده است.

به سبب نیاز کشور به شکر و جلوگیری از واردات آن، در سال 1362 شورای شکر تشکیل و طی مطالعاتی که از سال 1363 تا 1365 توسط صندوق مطالعات شکر صورت گرفت، ضرورت تاسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به تصویب مجلس رسید و این شرکت در سال 1369 تاسیس شد و اجرای طرح مطالعاتی مذکور را برعهده گرفت 

مبداء انتقال نیشکر به ایران

برخی از مورخین نظیر پرفسور گریشمن از رواج کشت نیشکر در ایران از زمان اشکانیان یاد می کنند. اما برخی مورخین نیز کشت نیشکر را پس از لشکرکشی های داریوش اول به…….

ادامه ……………………

فرمت فایل  :   word (قابل ویرایش و تغییر)

شما می توانید این فایل گزارش کارآموزی فوق العاده کامل را با عنوان دانلود  گزارش کارآموزی و کارورزی در شرکت توسعه نیشکر با موضوع پست برق به فرمت word را  پس از تکمیل خرید و پرداخت در سایت بانک و ارجاع مجدد به این سایت به طور کامل در اختیار داشته باشید . همچنین لینک دانلود این فایل در ادامه پس از خرید به ایمیل شما ارسال می گردد . این فروشگاه همواره و به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اقدام به انتشار کد تخفیف جهت رضایت بیشتر مشتریان می نماید که مشخصات آن در پایان هر خرید در محل درج کد تخفیف و نیز در بالای سایت نمایش داده می شود 

برای دانلود کلیک کنید