دانلود پاورپوینت طراحی واحد یادگیری- 32 اسلاید

- دانلود پاورپوینت طراحی واحد یادگیری- 32 اسلاید

دانلود پاورپوینت طراحی واحد یادگیری- 32 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

تعریف طراحی آموزشی:

 

کاربرد منظم و نظام مند تحلیل، طراحی، توسعه، اجرا و ارزشیابی در فرایند یاددهی- یادگیری.

مراحل هشت گانه طراحی واحد یادگیری تغییرات مواد
.1بررسی و تشخیص نیازها

گروه ابتدا از طریق روش نیاز سنجی و تحلیل خطا برای تشخیص نیازمندی های بچه ها استفاده کرد. بدین منظور که ابتدا فهرستی از سوالات در مورد تغییرات مواد و نیز تشخیص ویژگی های انها مطرح کرده واز طریق کیفیت وسطح پاسخگویی ونیز بررسی آن بر طبق ملاک های موجود( هنجار محور) به وجود مشکلات یادگیری در حیطه شناختی در موضوع تغییرات در بچه های پنجم ابتدایی پی برده شد واز آنجا که بین وضع موجود و مطلوب تفاوت معناداری مشاهده می شد،بنابراین این موضوع به عنوان واحد طرح در نظر گرفته شده و به عنوان نیاز تشخیص داده شد.

اهداف جزئی رفتاری:

الف: حیطه ی شناختی:

1) فراگیران مفهوم تغییر شیمیایی را بیان کنند( دانش)

2) فراگیران خواص ظاهری مواد مختلف مانند رنگ، بو و شکل ظاهری مواد را بیان کنند( دانش)  

3)فراگیران مفهوم تغییرات فیزیکی را بیان کنند( دانش)  

4) فراگیران چند نمونه تغییرات را طبقه بندی کنند( فهمیدن)

 5)دانش آموزان  تغییرات مواد مختلف مانند عنصرها، ترکیب ها و مخلوط ها را با مثال شرح دهند.(فهمیدن)

6) فراگیران تفاوت بین تغییرات شیمیایی و فیزیکی در اطراف خود را تحلیل نمایند( تحلیل)  

 7) فراگیران فواید و مضرات برخی از تغییرات شیمیایی و فیزیکی اطراف خود را تحلیل کنند( تحلیل)  

 8) فراگیران چند نمونه آزمایش برای تغییرات فیزیکی و شیمیایی طراحی نمایند(ترکیب)

5) سازماندهی فعالیت های یادگیری با بکارگیری رسانه های مناسب آموزشی :

.1قبل از هر جلسه آزمایش ها را شخصاً انجام می دهیم تا با جزئیات انجام آن ها به طور کامل آشنا شویم و به مشکلات و اشتباهاتی که ممکن است هنگام انجام آن پیش بیاید پی ببریم تا بتوانیم گروه ها را به خوبی و با اعتماد به نفس کامل هدایت کنیم.
.2وسایل، لوازم و مواد مورد نیاز را از پیش آماده می کنیمدرضمن توجه داریم برای کارگروهی به تعداد گروه ها نیاز به وسایل، لوازم و مواد خواهیم باشیم.
.3چک لیست ها را از پیش تهیه می کنیم و حتماً به همراه خواهیم داشت و به فعالیت های گروه ها امتیاز می دهیم.
 
  1. 1.نیاز سنجی با توجه به فهرست سوالات که قبل از شروع تدریس داده شده و با مقایسه با ملاک های هنجار مدار انجام گردید و بررسی ها و مشاهده فرایند، نشانگر این موضوع می باشد که نیاز سنجی واحد یادگیری به جا و مناسب می باشد.
  2. بله. ایده کلیدی واحد یادگیری جامع و مانع دخیل شدن اطلاعات اضافی و سردرگم کننده بود.( تغییرات مواد)
  3. بله. اهداف و شایستگی های مطرح شده در طرح واحد یادگیری تغییرات مواد که شامل:1)آشنایی فراگیران با تغییرات مواد مختلف مانند عنصرها، ترکیب ها و مخلوط ها 2) خواص ظاهری مواد مانند رنگ، بو و شکل ظاهری    3)تشخیص تغییرات فیزیکی و شیمیایی و تمییز آن ها     4) دسته بندی تغییرات در دو گروه فیزیکی و شیمیایی     5) فواید و مضرات تغییرات فیزیکی و شیمیایی  ومی باشد که با توجه به طرح اجرایی همه آنها قابل حصول می باشد.
 

برای دانلود کلیک کنید