دانلود پاورپوینت شناسایی دانش آموزان نیازمند با توجه ویژه-38 اسلاید

- دانلود پاورپوینت شناسایی دانش آموزان نیازمند با توجه ویژه-38 اسلاید

دانلود پاورپوینت شناسایی دانش آموزان نیازمند با توجه ویژه-38 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

دانش آموزان لازم التوجه:

دانش آموزان دیر آموز

دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری

دانش آموزانی که تغذیه ی آموزشی خوب نشده اند

دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

اقدامات معلم نسبت به دانش آموزان دیر آموز

1برای پیشرفت اندک تشویق شوند

2 –برای آنها هدف مشخص شود و جدول زمانی برای دست یابی به آنها تعیین کنیم

3 -ارتباط مستمر با والدین این دانش آموزان

4 -تدریس های جبرانی توسط هم کلاسی هایشان

5 -در جلوی کلاس بنشیند تا هم توجه و تمرکزشان بیشتر شود و هم نظارت معلم بر کارهایشان بیشتر شود

6 -حجم تکالیف آنها ابتدا کمتر از بقیه ی دانش آموزان باشد و سپس به تدریج اضافه شود

7 -تکرار و تمرین مفاهیم درسی به آنها کمک شایانی می کند

8 -دادن مسئولیت به آنها

9 -معلم می تواند برای انجام یک تکلیف خاص دو انتخاب را ارائه دهد تا دانش آموز یکی از آنها را انتخاب کند

10 -تکالیف به چند بخش کوتاه تقسیم شوند .

 

برای تشخیص می توان گا مهای زیر را برداشت

مشاهده نمرات پایین در آزمون ها و کارهای کلاسی

 .

v یک ماه فعالیت های دانش آموزآزمونهای کلاسی و خانگی، تکالیف و سوالات ، تعداد خطا

 

 v سطح درسی دانش آموز باید پایینتر از توانایی مورد انتظار از او بر اساس سن و هوش و زمینه آموزشی و فرهنگی

 

v ارجاع به روان شناس کودک برای ارزیابی

 

v تست های تشخیصی و آزمون های استاندارد شده انجام شود

.

v شنوایی و بینایی باید ارزیابی شود .

 

v تست هوش وکسلر برای ارزیابی میزان هوش انجام شود

.

v فهم زبان آموزش معلم

 .

v سابقه آموزشی دانش آموز و فرصتهای یادگیری

 

گام هایی برای حل مشکلات نوشتن

 

1 .یادداشت غلط های دیکته

2 .تجزیه و تحلیل غلط ها

3 .دسته بندی غلط ها

4 .تعیین فراوانی غلط ها

5 .طراحی برنامه درمان

 

اختلال ریاضی

اختلال در ریاضیات اساساً عبارت است از ناتوانی در انجام مهارتهای مربوط به حساب با توجه به ظرفیت هوشی و سطح

آموزشی .

 

 مهارتهای مربوط به حساب از طریق آزمونهای میزان شده فردی ارزیابی می شود.

 

فقدان توانایی مورد انتظار در ریاضی با عملکرد تحصیلی با فعالیتهای روزمره تداخل می کند، و مشکلات مربوط به آن

 

دامنه وسیعی را دربر خواهد گرفت. به طور کلی تخریب چهار گروه از مهارتها در اختلال ریاضیات مشخص شده است.

1

 . مهارتهای زبان ( مثل فهمیدن و نام بردن اصطلاحات ریاضی، فهمیدن و نام بردن اعمال و مفاهیم

ریاضی و تبدیل آنها به نمادها).

2

 . مهارتهای ادراکی (مثل شناخت و خواندن نمادهای عددی یا نشانه های حسابی و گروه بندی

ارقام).

3

 . مهارتهای ریاضی مثل( رعایت مراحل ریاضی، شمارش و یادگیری جدول ضرب).

4

 . مهارتهای مربوط به توجه (مثل کپی کردن درست ارقام، به خاطر سپردن ارقام انتقال داده شده ).

 

در زمینه مفهوم کم – زیاد – کوچک – بزرگ

تعدادی گردو یا لیمو عمانی انتخاب کنید و در دو گروه کم و زیاد قرار دهید و بعد از آموزش به دانش آموز گردو ها را روی هم بریزید و از او بخواهید آن ها را در دو گروه کم و زیاد قرار دهد. یک سیب کوچک و یک سیب بزرگ یا هر میوه مشابه آن انتخاب کنید و مفهوم کوچک و بزرگ را به کودک آموزش دهید .

 

مفهوم زیر – رو – بالا – پایین

توپ هایی را انتخاب کنید و یک بار زیر تخت و یک بار روی تخت قرار دهید. همزمان کلمه زیر یا رو را تلفظ کنید و از دانش آموز بخواهید که او نیز همراه شما تلفظ کند تا وقتی که این مفهوم در او شکل گیرد. همان توپ ها را در دست گرفته یک بار بابل ببرید و بار دیگر پایین بیاورید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا مفهوم بالا و پایین را یاد بگیرد .

 

مفهوم دور – نزدیک

از دانش آموز بخواهید اشیای نزدیک خودش را نام برده،سپس اشیایی را که در فاصله دورتری قرار گرفته نام ببرد .

 

مفهوم جلو – عقب

یک ماشین پلاستیکی برداشته و آن را جلو و عقب ببرید و همزمان از واژه های جلو و عقب استفاده کنید و از دانش آموز بخواهید همین عمل را انجام دهد

 

 

برای دانلود کلیک کنید