گزارش کار آزمایش بررسی گرانروی مایعات

- گزارش کار آزمایش بررسی گرانروی مایعات

گزارش کار آزمایش بررسی گرانروی مایعات

 

گزارش کار کامل و دقیق آزمایش بررسی گرانروی مایعات از مجموعه آزمایش‌های شیمی فیزیک 1

word + Pdf … قابل ویرایش!

10 صفحه!

 

اصولاً نوشتن بعضی از گزارش‌کارها خیلی سخت و حوصله سَر بَر هستش؛ به خصوص گزارش‌کارهای درس شیمی فیزیک با اون همه تئوری و محاسبات و هزارتا اما و اگر دیگه!

تو گزارش‌کاری که ما براتون نوشتیم سعی کردیم به دقت تمامی بخش‌های یک گزارش‌کار نوشته بشه که شامل هدف، مقدمه و تئوری درباره ویسکوزیته، شرح آزمایش، نتایج و محاسبات، نمودار، بحث و نتیجه‌گیری و عوامل خطا هستش. تو ادامه قسمتی از متن و تصاویری از صفحات این گزارش کار رو مشاهده بفرمایید:

ویسکوزیته چیست؟

ویسکوزیته یا گرانروی عبارت است از مقاومت یک سیال در برابر جاری شدن که آن را معمولاً با حرف یونانی η (اتا) نمایش می‌دهند. (استفاده حرف یونانی μ (مو) نیز رایج است).

برای بیان تعریفی دقیق‌تر از ویسکوزیته، سیالی را بین دو صفحه موازی مسطح که به فاصله l از هم قرار گرفته‌اند در نظر می‌گیریم. اگر به صفحه بالایی نیرویی برابر با F در راستای افق وارد شود به گونه‌ای که آن را با سرعت ثابت V حرکت دهد لایه‌ای از سیال که در مجاورت صفحه متحرک قرار گرفته است نیز به علت چسبندگی با صفحه با همان سرعت V حرکت خواهد کرد اما لایه‌ای از سیال که در مجاورت صفحه‌ی ساکن قرار گرفته است به دلیل همان چسبندگی با صفحه، ساکن باقی می‌ماند. بنابراین …

برای دانلود کلیک کنید