پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهر مشهد
پژوهشی با عنوان بررسی تاثیر بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهر مشهد با فرمت کامل چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازاریابی مستقیم بر رفتار خریداران کیک و کلوچه در شهر مشهد می باشد که به روش توصیفی و پیمایشی- مقطعی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه ی مشتریان شرکتهای تولید کننده کیک و کلوچه در شهرک صنعتی توس مشهد بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، پنج شرکت به عنوان خوشه انتخاب شدند که به روش تصادفی ساده 266 نفر از مشتریان به عنوان نمونه برگزیده شدند. جهت بررسی ارتباط بین متغیرهای تحقیق، به دلیل نبودن پرسشنامه ی استاندارد در زمینه ی بازاریابی مستقیم و رفتار خریداران از پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته استفاده شد، که دارای دو بخش