پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

picuploaded 267 - پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 25 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 درس پنجم نوشته ذهنی (1) جانشین سازی پیش از این گفتیم که نوشته ها را می توان به دو دسته عینی و ذهنی تقسیم کرد. آموختیم که برای نوشتن متن های عینی، پدیده ها را می بینیم، صداها را می شنویم، بوها را با حس بویایی درک و اشیا را لمس می کنیم و مزه خوراکی ها را می چشیم؛ یعنی به کمک حواس خود به شناخت می رسیم و حاصل درک خود از پدیده ها را به نگارش درمی آوریم. درس 5 : نوشته ذهنی (1) 4 اکنون به نوشته های ذهنی می پردازیم. در نوشته های ذهنی از محدوده عینی و حواس ظاهر فراتر می رویم و موضوع را به یاری ذهن و خیال، پرورش می دهیم و می نویسیم. در متن های ذهنی، نویسنده آزادی عمل بسیار زیادی دارد و در واقع، توانایی ذهن نویسنده، مسیر نوشته را شکل می دهد. در درس اول، برای پرورش موضوع در ذهن، سه شگرد بارش فکری، ا گرنویسی و گُزین گفته ها معرفی شد. این شگردها کمک می کند موضوع در ذهن ما رشد و پرورش یابد. یکی از روش هایی که موجب پرورش موضوع در ذهن می شود و در خلق نوشته های ذهنی مؤثر است، روش جانشی نسازی است. درس 5 : نوشته ذهنی (1) 5 در این روش، خود را جای موضوع یا پدیده ای دیگر می نشانیم و از نگاه آن به بیرون می نگریم. با تغییر جایگاه و نوع نگاه، ظرفیت و قابلیت موضوع را افزایش می دهیم و جنبه های نادیده و ناشکفته آن را به نمایش می گذاریم. مثلا اگر بخواهیم درباره « سیم خاردار » بنویسیم، شاید سخن فراوانی برای نوشتن نداشته باشیم؛ اما همین که خود را به جای سربازی بنشانیم که در میدان نبرد لای سیم های خاردار گرفتار شده است، افق جدیدی پیش روی ما گشوده می شود و مفاهیم و مطالب فراوانی به ذهن ما هجوم می آورد. شاید خود سیم خاردار هم با ما همراه و هم سخن شود! نکته ای که در به کارگیری این روش اهمیت دارد، این است که وقتی خود را به جای چیزی یا کسی می نشانیم، باید عواطف، حس و حال، نوع نگرش، لحن کلام و شیوه بیانمان، متناسب با آن باشد و از زاویه آن نگاه روایت شود.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس نگارش پایه دهم:: (درس 1 الی درس 8 )

پاورپوینت درس 1 نگارش پایه دهم: پرورش موضوع

پاورپوینت درس 2 نگارش پایه دهم: عینک نوشتن

پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی

پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه

پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی

پاورپوینت درس 6 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (2) سنجش و مقایسه

پاورپوینت درس 7 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (3) ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم

پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه

برای دانلود کلیک کنید