چگونه توانستم مشکل پرخوری و اضافه وزن دانش آموزم را بهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

- چگونه توانستم مشکل پرخوری و اضافه وزن دانش آموزم را بهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

چگونه توانستم مشکل پرخوری و اضافه وزن دانش آموزم را بهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

فایل ذیل در قالب word  و 10 صفحه که قابل ویرایش و شامل چکیده ، مقدمه ، بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت ، اهداف ، انتخاب راه حل های ممکن و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می باشد که گوشه ای از متن تقدیم نگاه زیبای شما میشود . 

چکیده:

   مسئله ی مورد بررسی در این اقدام پژوهی، اضافه وزن و شیوه های کاهش آن بود. از جمله اهداف بررسی این مسئله: شناخت علل چاقی در کودکان، تاثیر محیط و عادات غذایی و رفتاری غلط بر این مسئله و تاثیر فعالیت های ورزشی بر کاهش وزن بود . مهم ترین و تاثیرگذارترین راه حل های موجود برای بهبود و حل این مسئله عبارتند از: شرکت مداوم در فعالیت های ورزشی، تنظیم برنامه ی غذایی صحیح و ترک عادات مخرب غذایی و رفتاری در تغذیه است. با توجه به بکارگیری راه حل های فوق و دیگر راه حل های تاثیر گذار و همچنین همکاری والدین و معلم ورزش مدرسه، اقدام پژوهی با روند مثبتی پیش رفته و نتیجه ی دلخواه حاصل شده است.

 کلیدواژه ها: اضاقه وزن، ورزش، عادات غذایی غلط

بیان مسئله:

تصمیم گرفتم تا مشکل محمدرضا دانش آموز پایه چهارم ابتدایی مدرسه ی طالقانی ناحیه 4 کرج را حل کنم. وقتی او را در حیاط مدرسه دیدم متوجه اضافه وزن او شدم. هنگامی که با مربی بهداشت مدرسه صحبت کردم او نیز متذکر شد که محمدرضا دارای اضافه وزن است و این امر باعث شده که او به سختی در مسابقات دو و امتحانات ورزشی مدرسه شرکت کند. مادرش نیز تاکید داشت که این موضوع برایشان خیلی مهم است زیرا به تازگی، فرزندش زانو درد می گیرد و از طرفی به غذاهای چرب و فست فود علاقه ی زیادی دارد. وقتی با محمد رضا صحبت کردم متوجه شدم که مدتی در باشگاه فوتسال تمرین می کرده اما حالا به طور منظم به باشگاه نمی رود و تقریبا هر روز با دوستانش در کوچه بازی می کند. بنابراین هدف از این اقدام پژوهی این است که رژیم غذایی و برنامه ی ورزشی محمدرضا اصلاح شود تا به او در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل کمک کند.

 

اهمیت و ضرورت:

   امروزه به دلیل سبک زندگی مدرن و ماشینی، افراد کمتری به فعالیت های ورزشی و جسمانی خود اهمیت می دهند. این امر سبب شده تا بیماری های قلبی، دیابت و… شیوع بیشتری پیدا کنند و این موضوع به بحرانی جهانی تبدیل شود.

   همچنین تحرک و ورزش نه تنها در سلامت جسمی بلکه در ارتقا سلامت روحی و روانی افراد جامعه به ویژه قشرهای جوان و نوجوان نقش بسزایی دارد. به طوری که ثابت شده دانش اموزانی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند، در کلاس درس از نشاط روحی و امادگی ذهنی و پاسخگویی مطلوب تری نسبت به سایر دانش آموزان برخوردارند. (حیدری، 1391)

   مطالعات مختلف نشان می دهد که کودکان دارای اضافه وزن، افزایش سطوح خطرناک برخی عوامل خطرزای بیماری های کرونر قلبی و بیماری های دوره ی بزرگسالی مانند فشار خون و دیگر بیماری های قلبی عروقی را خواهند داشت. (میناسیان، مرندی، کلیشادی، 1391)

برای دانلود کلیک کنید