چگونه توانستم مشکل عدم رعایت بهداشت کلاس سوم دخترانه را برطرف کنم ( گروه آموزش )

- چگونه توانستم مشکل عدم رعایت بهداشت کلاس سوم دخترانه را برطرف کنم ( گروه آموزش )

چگونه توانستم مشکل عدم رعایت بهداشت کلاس سوم دخترانه را برطرف کنم ( گروه آموزش )

این فایل در قالب WORD  و 15 صفحه قابل ویرایش می باشد .

چکیده:

   تعلیم و تربیت در شرایط ایمن و بهداشتی موجب افزایش تمرکز ،اشتیاق و دقت در یادگیری می شود لذا دانش بهداشتی باید از اوان کودکی آموخته شود.در این راستا هر گونه اقدام به منظور تامین سلامت جسمی ،روانی ،اجتماعی دانش آموزان از جمله وظایف وزارت آموزش و پرورش می باشد.

روش بررسی : این پژوهش یک بررسی مشاهده ای است که در مدرسه ابتدایی قدس واقع در میانجاده انجام شده است . دادها از طریق مصاحبه با دو سرایدار و معاون آموزشی مدرسه و مشاهده مستقیم توسط اقدام پژوه جمع آوری شده است.

یافته ها:پس از انتخاب دو راه حل انتخاب چند نفر از بی نظم ترین دانش آموزان کلاس سوم خانوم فتاحی به عنوان نماینده بهداشت؛ و گروهبندی دانش آموزان برای نظافت روزانه کلاس و با همکاری معلم مربوطه ، اوضاع کلاس از لحاظ رعایت بهداشت و نظم و انضباط رو به بهبود میرود . دانش آموزان نیز در رعایت بهداشت فردی و محیطی کوشا تر از قبل شدند.

نتیجه : نتایج این بررسی نشان داد که خانواده ها و مدرسه اطلاعات دقیقی از بهداشت ندارند و همچنین دانش آموزان با تشویق بهتر به رعایت بهداشت عمل می کنند.

 مقدمه:

    یکی از مهمترین راه های ارتقا بهداشت و سلامت دانش آموزان اجرای پروژه های مختلف آموزشی بهداشت با تکیه بر مشارکت فعال آنان در فعالیت های مختلف بهداشتی است از سوی دیگر تحقق هدفهای بهداشت مدارس مستلزم دخالت ،مشارکت و همسویی خانه ،مدرسه، مراکز بهداشتی درمانی و جامعه است . ارتقای سطح آگاهی بهداشتی ، نقش مهم در تغییر بینش و عملکرد افراد جامعه دارد لذا هر گونه  سرمایه گذاری در این زمینه تاثیر چشمگیری در آهنگ رشد و پیشرفت جامعه خواهد داشت . مدرسه یک نهاد بنیادی است که امکان توسعه بهداشت کودکان و جامعه را فراهم میسازد.جمعیت عظیم معلمان و دانش آموزان به عنوان مستعدترین و کارآمدترین نیروی انسانی شناخته میشوند که علاوه بر گرفتن خدمات،میتوانند در فعالیت های بهداشتی نقش عمده ایی به عهده گیرند.

برای دانلود کلیک کنید