پرحرفی دانش آموزان در کلاس ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

- پرحرفی دانش آموزان در کلاس ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

پرحرفی دانش آموزان در کلاس ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

فایل ذیل در قالب word  و 8 صفحه که قابل ویرایش و شامل مقدمه ، بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت ، اهداف ، انتخاب راه حل های ممکن و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می باشد که گوشه ای از متن تقدیم نگاه زیبای شما میشود . 

مقدمه:

   در این اقدام پژوهی به مسئله ای در کلاس برخوردم که لازم آمد تا در مورد آن اقداماتی را انجام دهم، تا مشکل برطرف گردد این مشکل را از وقتی که معلم این کلاس شدم متوجه شدم. مشکل این دو دانش آموز زیاد صحبت کردنشان بود و در مورد مباحثی صحبت می کردند که به درسشان مربوط نمی شد. مثلا یکبار در دفتر مدرسه بودم و دیدم که یکی از آنها آمده و میگوید که کلاس ما جن دارد. و این موضوع را بین کل بچه های کلاس پخش کرده. من به عنوان معلم این دو دانش آموز درصدد برآمدم تا این موضوع را رفع کنم چرا که اگر این موضوع ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه برای خود دردسر ایجاد میکنند ذهن دیگر بچه ها را هم درگیر حرف های خود می کنند.

   د رجامعه کنونی خودمان هم متاسفانه کم نیستند افرادی که در یک حیطه شغلی از همکار خود بدگویی میکنند و میخواهند کارکردن آن را با چالش بکشند.. اگر این دو دانش آموز هم به رفتار خودشان ادامه دهند از همین افرادی میشوند که برای خود و دیگران دردسر ایجاد می کنند.

 

بیان مسئله:

عامل اساسی برای موفقیت در هر زمینه ای داشتن اطلاعات لازم در آن زمینه می باشد.

در کلاس متوجه دو نفر از دانش آموزان شده ام که بیش از حد صحبت میکنند و مباحث خارج از درس را بیان می کنند

   ابتدا خواستم که با معلم سالهای قبل این دو نفر و مدیر هم صحبت کنم که از نظر آنان هم مطلع شوم. که بعد از صحبت به آنها متوجه شدم که این سئله مربوط به امسال نمی شود و از همان سال اول تحصیلی این ویژگی را داشتند. و امسال هم به تبع سالهای  قبل همانگونه اند.

   حال مسئله اساسی من این است که از صحبت کردن این دو نفر کم شود و هر مسئله ای که در خانه رخ می دهد در کلاس بازگو نکنند. زیرا اگر این ویژگی در آنها بماند شخصیت این بچه ها همینطور شکل میگیرد و در بزرگسالی سخت تر می توان آنها را از این عادت بد ترک داد.

برای دانلود کلیک کنید