پاورپوینت ضرورت توسعه کارآفرینی در دانشگاهها

- پاورپوینت ضرورت توسعه کارآفريني در دانشگاهها

پاورپوینت ضرورت توسعه کارآفرینی در دانشگاهها

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل power point

 

قابل ویرایش 15 اسلاید

 

قسمتی از اسلایدها

نقش آموزش در ایجاد و توسعه کارآفرینی

در خصوص روند اشتغال زایی و استخدام در ایالات متحده در طی سال های 1969 تا 1976 بیش از 81 درصد مشاغل جدید توسط شرکت هایی کوچک با حداکثر 100 کارمند ایجاد شده اند وسرمایه گذاری به نسبت کوچکی (حدود75000 دلار) درآموزش کارآفرینان دارای کسب وکارهای کوچک، منجر به ایجاد ارزش افزوده فراوانی (حدود 175000 دلار) گردیده و تاثیر زیادی نیز در ایجاد فرصت های استخدام و تسهیل ایجاد سرمایه داشته است.

آموزش کارآفرینی

آموزش کارآفرینی فرآیندی نظام مند، آگاهانه و هدف گرا می باشد که طی آن افراد غیر کارآفرین ولی دارای توان بالقوه به صورتی خلاق تربیت می گردند. در واقع، آموزش کارآفرینی فعالیتی است که از آن برای انتقال دانش و اطلاعات مورد نیاز جهت کارآفرینی استفاده می شود که افزایش، بهبود و توسعه نگرش ها، مهارت ها و توانایی های افراد غیر کارآفرین را در پی خواهد داشت.

آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها

کارآفرینی و فرد : در این نوع آموزش ویژگی ها، خصوصیات و رفتار یک کارآفرین، کارآفرینی ونوآوری، کارآفرینی و خلاقیت و ویژگی های مدیر کارآفرین مورد بررسی قرار می گیرد.

کارآفرینی و سازمان : در این نوع آموزش راه اندازی سازمان های کارآفرین، حفظ ونگهداری سازمان های کارآفرین، توسعه کارآفرینی در سازمان های کوچک، متوسط و بزرگ مورد بررسی قرار می گیرد.

کارآفرینی و محیط : در این نوع آموزش تعاریف و ویژگی های کارآفرینی، نقش کارآفرینان در جامعه، کارکرد کارآفرینان در اقتصاد، اثرات و نتایج توسعه کارآفرینی، اهمیت کارآفرینی، تشویق وحمایت هایی که جهت توسعه کار آفرینی صورت می گیرد، کارکرد دولت در کارآفرینی، نقش پشتیبانی دولت از کارآفرینی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

فهرست مطالب و اسلایدها

آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها

زمینه های کارآفرینی در دانشگاه ها

تجربه دانشگاه های موفق خارج از کشور در زمینه کارآفرینی

مراحل آموزش کارشناسان کارآفرینی در دانشگاه ها

دانشگاه و ارتباط آن با کارآفرین

برخی چالش های دانشگاه کارآفرین در ایران

پیشنهادها

برای دانلود کلیک کنید