ترجمه یک مقاله ناب ایده فیلم سازی استارتاپی مربوط به پروژه A Swarm of Angels

- ترجمه یک مقاله ناب ایده فیلم سازی استارتاپی مربوط به پروژه A Swarm of Angels

ترجمه یک مقاله ناب ایده فیلم سازی استارتاپی مربوط به پروژه A Swarm of Angels

عنوان مقاله انگلیسی :

 Distributed film production: Artistic experimentation or feasible alternative? – The case of ‘A Swarm of Angels’

 

ترجمه عنوان مقاله به فارسی: 

توزیع و تولید فیلم : آیا جایگزینی تجربه هنری امکان پذیر است؟ مطالعه موردی: دسته ای از فرشتگان

نویسندگان:

Irene Cassarino
DISPEA, Polytechnic of Turin
Aldo Geuna
SPRU, University of Sussex & Department of Economics, University of Turin

 

این مقاله در مورد پروژه “A Swarm of Angels” است که یک فیلم بودجه بالا و تولید شده به صورت توزیع شده توسط جامعه بود. فیلم با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی جدید و ابزارهای کاربردی، بر اساس خلاقیت و حمایت مالی از طرف اعضای جامعه ساخته شد. در این پروژه، محیطی برای همکاری بین هنرمندان و جامعه شکل گرفت تا امکان تولید یک فیلم هنری و برجسته را از ابتدا تا انتها در بخش‌های مختلف فیلم‌سازی، شامل بازیگری، موسیقی، نورپردازی و غیره فراهم کند. این مقاله به روش‌های مورد استفاده در این پروژه و همچنین مزایا و معایب این روش تولید فیلم می‌پردازد. یکی از مزایای این روش، این است که هنرمندان به راحتی از سطوح تعهد بالاتری برخوردار هستند، زیرا میدانند که اگر پروژه به سرانجام خود برسد، آن‌ها برای شاخص بخش‌های مختلف فیلم‌سازی به نمایش گذاشته خواهند شد. از دیگر مزایای این روش، امکان استفاده از هنرمندان هوشمند و خلاق، محیطی همکاری اجتماعی و بهره‌گیری از تجربه‌های پویا از ساخت فیلم است. از طرف دیگر، یکی از معایب این روش، حجم کاری بسیار بالا برای تیم برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه است و این می‌تواند به مشکلاتی در مدیریت زمان، مشارکت ناکافی اعضا و اختلالات در فرآیند کلی تولید فیلم منجر شود. در کل، این مقاله به‌عنوان یک مورد از تولید فیلم در قالب یک پروژه توزیع شده، مسائلی را بررسی می‌کند که ممکن است در این روش به چالش کشیده شوند.

 

پروژه “A Swarm of Angels” یک پروژه فیلم‌سازی باز با بودجه ۲۵۰ هزار پوند است که توسط “Matt Hanson” تاسیس شده است و در سال ۲۰۰۶ آغاز شد. هدف این پروژه ایجاد یک فیلم علمی-تخیلی بود که به صورت همکاری عمومی با استفاده از ایده‌ها و نظرات و همچنین حمایت مالی افراد علاقه‌مند ساخته شود. سازندگان این پروژه مخاطبین خود را از طریق اینترنت جذب کرده و از آن‌ها برای ساخت فیلم خود استفاده کردند. این پروژه جمعیت بزرگی از طرفداران را در سراسر دنیا به دنبال داشت و در نهایت فیلم “The Unfold” ساخته شد که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.

این پروژه یکی از نمونه‌های بارز از استفاده از استارتاپ‌ها برای ساخت فیلم‌های با بودجه بالا است.

 

فایل حاضر مناسب پژوهشگران ، فیلمسازان و بازیگران و کلیه دانشجویان می باشد

مناسب ایده گرفتن بابت استارتاپ ، مناسب پژوهش هنر، مناسب برای رشته های مدیریت می باشد

 

فایل مقاله انگلیسی به صورت پی دی اف شامل 39 صفحه انگلیسی می باشد مقاله در سال 2008 منتشر شده است

فایل ترجمه سلیس دارای فرمت ورد و در 30 صفحه تنظیم و تایپ شده است 

 

این مقاله با اینکه مربوط به سال 2008 می باشد اما موضوع بسیار نابی دارد و در دنیا همچنان از بکرترین ایده های استارتاپی است که فعالیت زیادی نسبت به آن نشده است و جای کار بسیار زیادی دارد.

ارزش ترجمه این مقاله بیش از 2 میلیون تومان برآورد می شود.

لذا در خرید آن شک نکنید

 

برای دانلود کلیک کنید