Information Literacy: Separating Fact from Fiction
Sara Armstrong, “Information Literacy: Separating Fact from Fiction “
English | ISBN: 1425817564 | 2017 | 200 pages | PDF | 14 MB
مردم امروز در دنیایی از اطلاعات زندگی می کنند. هر روز، اطلاعات از منابع بی شماری از طریق دستگاه های متعدد به اشتراک گذاشته می شود. یادگیری نحوه مدیریت این هجوم اطلاعات به یک وظیفه حیاتی برای همه تبدیل شده است. بیشتر دانشآموزان در زمان رسیدن به دبیرستان از تلفنهای هوشمند، تبلتها و رایانهها برای دسترسی به رسانههای اجتماعی، وبسایتهای ویدیویی، انجمنهای آنلاین، ویکیها، وبلاگها و بازیهای دیجیتال تعاملی استفاده میکنند. دانش آموزان در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل منابع اطلاعات آنلاین، تفکر انتقادی در مورد محتوا و اعمال آن در تصمیم گیری خود به راهنمایی نیاز دارند. این منبع حرفهای ضروری شامل همه چیزهایی است که معلمان برای کمک به دانشآموزان برای دستیابی به سواد دیجیتالی نیاز دارند و شامل فعالیتها و الگوهای کاربردی آسان برای حمایت از معلمان در هنگام آموزش مهارتهای کلیدی تجزیه و تحلیل و درک اطلاعات آنلاین است. این کتاب از سه بخش یافتن اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده از اطلاعات تشکیل شده است. موضوعات تحت پوشش عبارتند از: مقدمه ای بر سواد اطلاعاتی. تکنیک ها و استراتژی های جستجو؛ پرسیدن و پاسخ به سؤالات خوب؛ تفکر بصری؛ سازماندهی اطلاعات؛ استدلال مدنی آنلاین؛ تجزیه و تحلیل منابع آنلاین؛ استفاده از فناوری برای آموزش؛ یادگیری پروژه محور با فناوری با افزایش روزافزون منابع اطلاعاتی آنلاین، این کتاب معلمان را با ابزارهایی که برای کمک به دانش آموزان خود برای تبدیل شدن به شهروندان جهانی و متفکران قرن بیست و یکم نیاز دارند، مجهز می کند.