چگونه توانستم مشکل گوشه گیری زهرا رابهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

- چگونه توانستم مشکل گوشه گیری زهرا رابهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

چگونه توانستم مشکل گوشه گیری زهرا رابهبود بخشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

قالب فایل word 

9 صفحه 

بیان مسئله :

   من، تصمیم گرفتم مشکل گوشه گیری زهرا،دانش آموز پایه چهارم ابتدایی مدرسه حجت ناحیه ملارد را حل کنم. وقتی وارد کلاس شدم ازدحام و شیطنت دانش آموزان دیگر به چشم می خورد زهرای ما در گوشه ای از نیمکت در سمت چپ کلاس در ردیف اخر دیده می شد.او اصلا به ورود من به کلاس توجه ای نکرد و با دوستانش همراه نشدو توجه من را به خود جلب کرد.من بار ها و بارها شاهد این موضوع بودم و وقتی از معلمش درباره او پرسیدم او پاسخ داد که زهرا همیشه کناره گیری کرده و با ما همراه نمی شود و با اولیای او صحبت نموده اما تغیری در این فرایند مشاهده نکرده است و زهرا را به خال خود رها کرده است. هدف از این اقدام پژوهی  این است که بتوانم زهرا را با دوستانش همراه ساخته و او را وارد جمع های دوستانه کرده و مشکلش را تا حدودی بهبود بخشم.

 

اهمیت و ضرورت :

   در هر طبقه و صنفی و در هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادلی زندگی میکنند. بنابراین در مورد همه این افراد اعم از کارگران، پزشکان، مهندسان، زارع، استاد دانشگاه و غیره خطر ابتلا به ناراحتیهای روانی وجود دارد. بعبارت دیگر هیچ فرد انسانی در برابر امراض مصونیت ندارد. (شاملو، 1378 ،ص 11)

   گوشه گیر از نظر لغوی به معنای تنها و مجرد و در خلوت نشستن  و از جمع کناره گرفتن است. گوشه گیر کسی است که از مردم دوری می کندو عزلت می گزیند و بدان وسیله خود را با محیط سازگار میسازد. (شفیع آبادی، 1374، ص 94)

   گوشه گیری، کمرویی و انزوا طلبی عارضه ای است که باعث می شود که دانش آموزان از برقراری ارتباط با افراد و محیط خارج دوری کند و این دانش آموزان اغلب با تقلیل یافتن علایق ذهنی و عاطفی نسبت به اطراف خود از داشتن دوستان صمیمی محروم اند.

برای دانلود کلیک کنید