چگونه توانستم مشکلات مربوط به نظم وانظباط را در بین دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی حل نمایم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

- چگونه توانستم مشکلات مربوط به نظم وانظباط را در بین دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی حل نمایم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

چگونه توانستم مشکلات مربوط به نظم وانظباط را در بین دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی حل نمایم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

فایل ذیل در قالب word  و 22 صفحه که قابل ویرایش و شامل چکیده ، مقدمه ، بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت ، اهداف ، انتخاب راه حل های ممکن و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می باشد که گوشه ای از متن تقدیم نگاه زیبای شما میشود . 

چکیده:

   هر رفتار انسان و از جمله رفتار دانش آموز هدف دارد یا هدف گردان است، دانش آموزان هیچ عملی را بدون هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند نیاز یا نیازهایی را ارضاء کنند بنابراین باید نیازها و هدف های آنها را شناخت و جدی گرفت مثلا اگر رفتار نا مطلوب یا بی انضباطی از آن دانش آموز سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن بدانیم کاربرد اصول و تدابیر می تواند به ما کمک کند تا از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آنها را به حداقل برسانیم مثل :

  از روز اول، مدیریت کامل را در کلاس اعمال کنیم  و محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات سالم گردانیم و باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس درس راحتند و در مدرسه احساس آرامش میکنند.

 مقدمه:

   بشر بخاطر اینکه بتواند به راحتی در اجتماع زندگی کند باید رفتار اجتماعی را بیاموزد. به این صورت که از نظر رفتار و اخلاق و منش مورد پذیرش جامعه و اجتماع واقع بشود. یکی از رفتار های  مناسب اجتماعی که مورد پذیرش اجتماع
می باشد رعایت کردن انضباط اجتماعی و حتی فردی می باشد البته انضباطی که مورد قبول اجتماع واقع بشود.

    از آنجایی که رعایت کردن مقررات و قوانین انضباطی رفتار و منش فرد  را تحت کنترل درمی آورد و چون این کنترل اکثرا مانع از انجام خواسته های فرد می‌شود در نهایت رعایت مقررات و انضباط  باعث خشم و عصبانیت آنها می شود.

   انضباط در تعلیم و تربیت فرزندان و دانش آموزان،همیشه نقش موثر و کلیدی داشته  ولی در رعایت کردن آن و همچنین در آموزش آن نظرات متعددی وجود دارد.

   از آنجا که انضباط به معنای اطاعت ارادی از یک رهبر است، والدین و معلمان همگی نسبت به کودکان رهبرند و کودک راه و روش زندگی را از ایشان یاد می‌گیرد. انضباط، روش جامعه در آموزش رفتار اخلاقی مصوب به کودک است. هدف هرگونه انضباط این است که فرد، رفتار خود را با مقررات قالبی گروه فرهنگی همنوا سازد و از معیارهای تعیین‌شده جامعه تجاوز نکند..» (علی اکبر شعاری نژاد, 1383)

   نظر فلاسفه تعلیم و تربیت نوین بر این است که کلاس های درس میتواند در توسعه توانایی های یادگیری دانش آموزان نقش موثری داشته باشد.(گرین برگ (1990)

 

ال کیند (1981) بد رفتاری کودکان را در ارتباط با خواسته های نامناسب آموزشی می داند که در کودکان تنش و استرس ایجاد می کند.

   همانطور که جهان آفرینش بر اساس  نظم آفریده شده است و خدا از آفرینش خود هدفی داشته ما انسان ها نیز از آن مستثنی نیستیم و لازمه یک زندگی خوب و موفق و ایده آل داشتن نظم و انضباط در همه امر می باشد.

 

توصیف وضعیت موجود:

   دوران کارورزی را در مدرسه شهید زنگنه گذارانده ام. این مدرسه پسرانه دارای دانش آموزان  بسیاری است وکنترل همه ی دانش آموزان کاری بس دشوار است.

   معاونان از شیوه ی داد زدن و تنبیه کردن یا زنگ زدن به والدین دانش آموزان خواستار برقراری نظم در مدرسه می شدند که از نظر بنده این کار ،کاری بیهوده و طاقت فرساست  به همین دلیل برآن شدم تا علل  بی انظباطی دانش آموزان و راه کارهای  برقراری نظم  بین آنها را  به دست بیاورم.

 

 

بیان مسئله

برای دانلود کلیک کنید