مقاله ای کامل در مورد رشته کودکیاری(فنی و حرفه ای)

- مقاله ای کامل در مورد رشته کودکیاری(فنی و حرفه ای)

مقاله ای کامل در مورد رشته کودکیاری(فنی و حرفه ای)

این مقاله 8صفحه ای در قالب  word  همراه با پس زمینه صفحات و حاشیه صفحات بوده و قابل ویرایش میباشد و به معرفی کامل این رشته و دروس آن و بازار کار آن در ایران پرداخته است.

 

نتیجه چندین سال درس خواندن انتخاب رشته ای است برای ادامه تحصیل که آینده شغلیمان را تضمین کنیم پس خیلی مهم است که قبل از انتخاب رشته هر رشته را به طور کامل بشناسیم و ببینیم آیا مناسب ما است یا خیرچون انتخاب رشته مسیری  در زندگی ما به وجود می آورد پس سعی کنیم که به بهترین صورت این مسیر انتخاب شود و این امر ممکن نیست مگر با شناخت کامل هر رشته در دانشگاه.

یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای رشته کودکیاری است که در زیر به شرح کامل این رشته از قبیل (توانایی‌های‌ لازم فرد برای موفق شدن در این رشته و بازار شغلی این رشته )پرداخته ایم.

 

 قسمت هایی از مقاله :

مقدمه :

کودکیاری یکی از رشته های شاخه فنی و حرفه ای می باشد. با توجه به این که دختران امروز مادران فردا می باشند، باید توانایی هایی در زمینه نگه داری، تغذیه و تربیت کودکان خود کسب نمایند تا ضمن حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان بر اساس اصول علمی و عملی، تنظیم برنامه غذایی صحیح بهداشتی، پیشگیری از بیماری های شایع و مراقبت از کودکان در هنگام بیماری برای جلوگیری از معلول شدن آنان بتوانند فرزندان سالمی تحویل اجتماع دهند. هنرجویان رشته کودکیاری توانایی های فوق را با گذراندن دروس زیر کسب می نمایند: تغذیه و بهداشت مواد غذایی، فعالیت های آموزشی پیش دبستانی، بیماری های شایع کودکان، تولید و کاربرد مواد آموزشی، بهداشت مادر و کودک، ایمنی و کمک های نخستین، پرورش خلاقیت در کودکان، بهداشت روانی، زیست شناسی، روانشناسی عمومی، بهداشت فردی و عمومی، اصول آموزشی و پروش پیش از دبستان، فنون مراقبت و نگه داری از کودکان.  توانمندی لازم که هنرجو در بدو ورود به این رشته باید داشته باشد:  هنرجو بایستی علاقمند به رشته کودکیاری باشد و الزاماً پیش نیاز این علاقه مندی و اطلاعات در زمینه های زیست شناسی، شیمی و… و  به طور کلی دروس رشته علوم تجربی می باشد.  مهارت هایی که هنرجویان در طی این مدت کسب می کنند: هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با سلامت جسمی و روانی کودکان و عوامل موثر در آن، ساختار و چگونگی کار اندام های بدن، نیازهای تغذیه ای مادران و کودکان، بهداشت فردی و عمومی، بهداشت روانی، بهداشت مادر و کودک، پرورش خلاقیت در کودکان، ایجاد مهارت های علمی در تهیه و تولید مواد آموزشی، ایجاد نگرش علمی در زمینه پرورش، نگه داری کودکان قبل از دبستان و … آشنا می شوند. آینده تحصیلی-شغلی آن ها چگونه است؟  شرکت در آزمون کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی حرفه ای، شرکت در دوره های پیش دانشگاهی رشته های نظری و کنکور سراسری و همچنین به نظر می آید می توانند به عنوان مربی کودکان پیش از دبستان، مراقبت و

 

 و ادامه مقاله

برای دانلود کلیک کنید