بررسی تئوری اثرات پایداری استاتیکی و دینامیکی در وضعیت‌های محوری هواپیما

- بررسی تئوری اثرات پایداری استاتیکی و دینامیکی در وضعیت‌های محوری هواپیما

بررسی تئوری اثرات پایداری استاتیکی و دینامیکی در وضعیت‌های محوری هواپیما

امروزه توانایی تولید و بکارگیری انواع تسلیحات یکی از لوازم تبدیل شدن یک کشور به یک قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌‌ای و جهانی است. هواپیماها و سایر هواگردها، همواره از مهم‌ترین و مؤثرترین سلاح‌ها برای دفاع از قلمرو خودی و عملیات تهاجمی علیه دشمن محسوب می‌شوند. پایه‌ای‌ترین راه برای تشخیص پایداری یک هواپیما، دیدن پایداری استاتیکی آن می‌باشد. پایداری استاتیکی، به واکنش اولیه هواپیما نسبت به برهم خوردن تعادل می‌باشد. هواپیما دارای شش درجه آزادی است که سه درجه آزادی مرتبط با حرکت انتقالی مرکز ثقل  و سه درجه مرتبط با حرکت زاویه‌ای حول مرکز ثقل بر این اساس کنترل هواپیما معمولا مبحثی پیچیده می‌باشد. کنترل هواپیما ازطریق سطوح کنترل اعمال می‌گردد. هواپیماهای عادی دارای سه سطح کنترل هستند، سیستم کنترل پرواز برای هواپیما همچنان به عنوان یکی از چالش برانگیزترین مسائل در دنیای کنترل خودکار مطرح می‌باشد که سیستم هواپیما و موشک دارای دینامیک غیرخطی پیچیده‌ای است.

برای دانلود کلیک کنید