کنترل خشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

- کنترل خشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

کنترل خشم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی )

فایل ذیل در قالب word  و 10 صفحه که قابل ویرایش و شامل بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت ، اهداف ، انتخاب راه حل های ممکن و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می باشد که گوشه ای از متن تقدیم نگاه زیبای شما میشود . 

بیان مسئله

چگونه به دانش آموز خشمگین آرامش لازم را داده وتمرکز او را در امریادگیری افزایش دهیم؟

   جهت کارورزی به مدرسه شهیدزنگنه کرج مراجعه کرده وکاراقدام پژوهی رادرسال تحصیلی 99- 1398جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل خشم یک دانش آموزعصبی شروع کردم.آرمان پسر9ساله ای است که در پایه سوم ابتدایی مشغول تحصیل است.اوبسیارعصبی وپرخاشگراست.معلم اواظهارداشته که اول سال تحصیلی سرکلاس درس آرمان بایکی ازبچه هادعوایش شده وناگهان رگ گردن اومتورم شده وبه سمت آن دانش آموزیورش برده،به طوری که ازکنترل معلم خارج شده(شدت عصبانیت او).

   از آن پس معلم او را به جلوی کلاس منتقل کرده و روی یک صندلی تک نفره نشانده تا دانش آموز دیگری کنار او ننشیند. آرمان تمرکز بسیار پایینی در یادگیری دروس دارد.

هدف بنده ارائه راهکارهایی بود که  هنگام خشمگین شدن آرمان به اوکمک کند و به دنبال آن تمرکز بالاتری روی دروس پیدا کند.

   بهترین راه برای پیشگیری از خشونت ، مسامحه و سازگاری است. اغماض ، گذشت و نادیده گرفتن رفتارهای او همراه با آرامش ، در اغلب مواقع از استمرار و پیشروی خشونت در قالب پرخاشگری های فیزیکی و لفظی  جلوگیری میکند.

    راهنمایی و مشاوره با دانش آموز در خصوص عواقب خشونت و آثار اجتماعی آن و همچنین مشاوره با خانواده دانش آموز درباره کاهش رفتارهایی که منجر به خشونت نوجوان می شود، بسیار موثرخواهد بود.

    باید از تنبیه بدنی به طور جدی خودداری کرده و درصورت نیاز ازمحروم سازی های کوتاه مدت استفاده کنیم.

خوب است برای شنیدن مشکلات دانش آموز خود وقت بگذاریم.

 

اهمیت وضرورت

    اگرمشکل آرمان ودانش آموزانی از این قبیل حل نشود موجب ترد شدن آنها از جامعه ، درگیری وانجام
جرم هایی ازسرخشم ، سرخوردگی و عدم توانایی تشکیل خانواده  و زندگی موفق درآینده میشود.

   پس این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که معلم مسئولیت دارد درکلاس به دانش آموزانی از این قبیل توجه کند تا از آرامش نسبی برخوردارشوند وامریادگیری بهترصورت بگیرد. معلم باید با اولیای دانش آموزان در ارتباط باشد  و راهکارهای لازم را جهت درمان یا پیشگیری نا به هنجاری ها ، دراختیار اولیای آن ها قرار دهد.

 

اهداف

دانش آموزانی ازاین قبیل باید:

  1. به آرامش روحی_روانی برای داشتن زندگی مطلوب دست پیداکنند
  2. برای ایفای نقش خودبه صورت مثبت درجامعه آماده شوند
  3. برای تشکیل خانواده وتربیت کودکان خود به نحو احسن حاضرشوند
  4. در پیشرفت جامعه خود مفید واقع شوند و نقش فعال داشته باشند

 

برای دانلود کلیک کنید