چگونه توانستم مشکل بهداشت ونظافت کلاس را حل کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

- چگونه توانستم مشکل بهداشت ونظافت کلاس را حل کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

چگونه توانستم مشکل بهداشت ونظافت کلاس را حل کنم ( گروه روانشناسی و علوم تربیتی و آموزش )

فایل ذیل در قالب word و 13 صفحه که شامل چکیده ، مقدمه ، بیان مسئله ، اهمیت و ضرورت ، اهداف ، انتخاب راه حل های ممکن و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می باشد که گوشه ای از متن تقدیم نگاه زیبای شما میشود .

 چکیده:

   اقدام پژوهی حاضر در سال تحصیلی 99-1398باحضور در یکی از کلاس های درس وشناسایی یکی از مشکلات در کنار استفاده از تجارب همکاران واستاد راهنما انجام دادام.هدف از این پژوهش بررسی ورفع مشکل عدم رعایت اصول بهداشت ونظافت در بین دانش آموزان 4 کلاس پایه هفتم در دبیرستان دوره اول فرزانگان 3  بوده است.در بررسی این موضوع مشاهدات کمی وکیفی صورت گرفته است وعملکرد تمامی دانش آموزان مذکور در طول کلاس های مهر ماه  مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.

   این کلاس ها در رعایت اصول بهداشت ونظافت کلاس عملکرد مناسبی نداشتند وکثیفی بیش از حد کلاس وبی توجهی دانش آموزان باعث شد تا اینجانب باهمکاری وهم اندیشی استاد مربوطه در جهت بهبود عملکرد دانش آموزان مربوطه برنامه ریزی نمایم وبا توجه به این مسائل درصدد برآمدم تا درجهت رفع وبهبود وضعیت بهداشت کلاس از جانب دانش آموزان اقدام نمایم ونتایج حاصل از فرایند پژوهش رفع موارد مشاهده شده
می باشد.

 

مقدمه:

   مدرسه به عنوان خانه دوم ، مکانی مقدس ، که درآن امر تعلیم و تربیت صورت میگیرد ؛ شناخته شده است. مکانی که دانش آموزان لحظه هایی بسیار مفید را در آنجا سپری میکنند و چیز هایی
می آموزند که در بلوغ فکر و رشد شخصیتی آنان بسیار مفید است . برای اینکه امر یادگیری در کلاس بهتر صورت گیرد و محیط مدرسه  و مهم تر از آن محیط کلاس درس باید تمیز  و پاکیزه باشد.

   چنانچه محیط مدرسه وکلاس کثیف و نامناسب (نور-تجهیزات و..) باشد ؛ دانش آموزان انگیزه و رغبتی برای توجه به درس نخواهند داشت  و محیط کلاس برای آنها خسته کننده  و موجب دل زدگی آنان میشود.

   از آنجایی که نظافت  و رعایت  بهداشت در اسلام نیز سفارش شده است ، بهتر است دانش آموزان را به پاکیزگی عادت دهیم  و به فرهنگ سازی آن بین شهروندان این جامعه که دانش آموزان نیز بخشی از آن هستند بپردازیم تا بتوانیم طبیعت – جامعه – مدرسه – خانه تمیز تری داشته باشیم  و با مربیان بهداشت  مدارس و معلمان دلسوز که در مدرسه  حضور دارند به رشد وشکوفایی عقلی – جسمی – عملی دانش آموزان کمک نماییم.

 توصیف وضع موجود وبیان مسئله:

در این اقدام پژوهی سعی کرده ام ابتدا به بررسی موانع و مشکلاتی که در فرهنگسازی و رعایت نظافت و بهداشت عمومی در پایه هفتم با تعداد 102 دانش آموز  مواجه بودم ، بپردازم وسپس  با استفاده از روش هایی که در کتاب های مربوطه و راهکار های ابتکاری وتجربیات استاد راهنمای خودم وضعیت بهداشت در این کلاس را ارتقا بخشم.

برای دانلود کلیک کنید