پاورپوینت الگوهای ارزشیابی

- پاورپوینت الگوهاي ارزشيابي

پاورپوینت الگوهای ارزشیابی

 

 

 

 

 

 

 

 

پاورپوینیت الگوهای ارزشیابی با 24 اسلاید با قابلیت ویرایش آماده شده است 

موضوعات مطرح شده در پاورپوینت الگوهای  ارزشیابی:

نظریه ها و تئوری های ارزشیابی آموزشی

علت گوناگون بودن الگوها عبارتست از

مورد استفاده از روش تایلر

بسط روش تایلر

الگوهای ارزشیابی

الگوهای تحقق یافتن هدف

هشت مرحله منطقی تایلر

امتیازات روش تایلر

الگوهای قضاوتی

تفاوتهای ملاکهای درونی و بیرونی

الف) الگوهای قضاوت براساس ملاکهای درونی

ب) الگوهای قضاوت براساس ملاکهای بیرونی

الگوهای ارزشیابی مصرف کننده  مدار

تفاوت ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی پایانی

ارزشیابی هدف آزاد

توجه به کیفیت هدفها

الگوهای تسهیل در تصمیم گیری

الگوی ارزشیابی سیپ

تفاوت ها و شباهتهای الگوهای ارزشیابی

 

تعدادی از متن های اسلاید های از پاورپوینت :

علت گوناگون بودن الگوها عبارتست از:

  1. تفاوت در هدفهای ارزشیابی
  2. متفاوت بودن زمینه های تجربی و آموزشی افراد ارائه دهنده الگوها
  3. تفاوت در موضوعات درسی که ارزشیابی می شوند
  4. تاکید ارائه دهندگان الگوها بر جنبه های خاصی از فرایند ارزشیابی
 
مورد استفاده از روش تایلر:

تایلر در آغاز ارزشیابی هدف مدار را روشی مناسب جهت استفاده معلمان و برنامه ریزان می دانست ولی از سال 1960 به بعد عاملان ارزشیابی را نیز به فهرست استفاده کنندگان از روش خود افزود

این شیوه می تواند پشتوانه ای برای تشخیص و به تبع آن برطرف کردن ضعفهای موجود در فرایند یادگیری و آموزشی به صورت فردی یا جمعی باشد همچنین در اصلاح و تغییر هدفهای آموزشی به صورتی که باظرفیت و سرعت یادگیری و نیاز های دانش آموزان هماهنگ باشد به معلم کمک می کند و از این طریق به واقع گرایی بیشتر برنامه آموزش کمک می گردد

 بسط روش تایلر 

روش تایلر به صورت های مستقیم و غیر مستقیم در کار صاحب نظران  دیگر چون پرووس، لوین، اسکریون، مستفل و هاموند موثر بود ه است

 

 الگوهای ارزشیابی:

 

برای انجام عمل ارزشیابی تقریبا 29 الگوی مختلف ارائه شده است در این کتاب الگوها رابه سه دسته تقسیم بندی می کنیم :

 

  1. الگوهای تحقق یاقتن هدف
  2. الگوهای قضاوتی
  3. الگوهای تسهیل در تصمیم گیری

 

 الگوهای تحقق یافتن هدف

تایلر بر دامنه وسیعی از فعالیتهای آموزشی نظیر برنامه درسی و امکانات آموزشی تاکید نمود وی همچنین بر ضرورت تهیه ،تدوین ،طبقه بندی و توصیف هدفها با واژه ها رفتاری درآغتز مطالعه ارزشیابی تاکید نمود بدین ترتیب وی ارزشیابی را به یک فرایند تعیین میزان انطباق هدفها و عملکردها تبدیل نمود تایلر نتبیجه گرفت که تصمیم گیری در مورد یک برنامه باید الزاما براساس میزان انطباق هدفهای برنامه و بازده های واقعی آن انجام پذیرد

 

 

اگر پاورپوینت مدنظر شما نبود می توانید پاور خود را سفارش دهید و در اسرع وقت تحویل بگیرد از طریق تماس و یا ارسال پیامک و یا گذاشتن پیام در تلگرام یا سروش و یا روبیکا با شماره 09158913691

برای دانلود کلیک کنید