مبانی دفاع شخصی ویژه بانوان

- مبانی دفاع شخصی ویژه بانوان

مبانی دفاع شخصی ویژه بانوان

   ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم. دنیا پیشرفت کرده است، سطح سواد و فرهنگ مردم باال رفته، بسیاری از بیماریهای کشنده دیگر به راحتی درمان می شوند و از این حرفها. اما یک نگاه به صفحه حوادث روزنامه ها کافی است تا بفهمیم هنوز هم سرقت، خشونت، تجاوز و قتل، حجم زیادی از جرایم را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص می دهند. متاسفانه حتی برخی از این جرایم نسبت به دهه های قبل افزایش هم داشته اند. اگر از اثرات جسمی اینگونه حوادث – که خود گاها حتی میتواند به معنی پایان زندگی فرد باشد – بگذریم، دفعتا اثرات روانی که در زندگی فرد قربانی رخ میدهد، ممکن است تا پایان عمر او را از داشتن یک زندگی عادی محروم کند. در این شرایط طبیعی است که بسیاری از مردم به دنبال راهی جهت ایمن تر کردن زندگی خود باشند.

   قطعا کنترل بسیاری از اینگونه حوادث از توان ما خارج است، اما آشنایی با اصول ایمنی و تکنیک های »دفاع شخصی«، و همچنین حفظ هوشیاری و آمادگی ذهنی، می تواند در بسیاری از مواقع ما را از ورود ناخواسته به یک موقعیت خطرناک حفظ، و بعضا از رخ دادن یک حادثه یا حتی فاجعه جلوگیری کند. برخلاف آنچه در کشور ما رایج است و »دفاع شخصی« را تنها مجموعه ای از تکنیک های رزمی که از »هنرهای رزمی« استخراج شده اند می دانند، امروزه »دفاع شخصی« به مجموعه مهارت هایی که بسیاری از آنها مهارت های غیر فیزیکی است اطلاق می شود. به اعتقاد کارشناسان تنها 9 درصد از مبحث »دفاع شخصی« فیزیکی است. 09 درصد باقی آن، مجموعه مهارت هایی است که به ما کمک می کنند با حفظ آمادگی خود، کمتر در معرض خطر قرار گرفته و در صورت بروز خطر بتوانیم با کنترل و مدیریت آن، شانس خود برای رهایی از وضعیت پیش آمده را افزایش دهیم.

   اگر شما اصول ابتدایی »دفاع شخصی« را آموخته و توصیه های ایمنی را جدی بگیرید، و از طرفی خودتان را از نظر روانی برای هر حادثه ای آماده و هوشیار نگاه دارید، آنگاه در هنگام بروز حادثه، همانطور که اشاره شد؛ در اکثر مواقع شانس شما برای رفع خطر بسیار بالاست. توصیه هایی که در ادامه به صورت اختصار با هم مرور خواهیم کرد، در همین راستا هستند. قبول! اکثر این توصیه ها و رهنمودها بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند. اما مطمئن باشید رعایت همین موارد ساده، در پیشگیری یا مدیریت بسیاری از حوادث تا حد قابل ملاحظه ای موثرند.

برای دانلود کلیک کنید