طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان

- طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان

طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان

دانشمندان گیاهان را به دو دسته گیاهان دانه دار و بدون دانه طبقه بندی می کنند. گیاهان دانه دار نیز خود، به دو گروه گیاهان گل دار و مخروط دار طبقه بندی می شوند.

گیاهان گل دار شامل تک لپه ای‌ها و دولپه ای‌ها می باشند. آنچه باعث تفاوت گیاهان تک لپه و دولپه می شود، ویژگی های ظاهری و برخی خصوصیات میکروسکوپی آنهاست.

در گیاهان گل دار اجزای گل شامل کاسبرگ، گلبرگ، پرچم و مادگی می باشند. کاسبرگ‌ها و گلبرگ‌ها اندام های پوششی گل هستند. کاسبرگ‌ها معمولا سبز رنگند ولی در برخی گیاهان مانند گل کاغذی کاسبرگ‌ها رنگین شده‌اند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

 دانش آموزان با اصطلاح گیاه تک لپه و دو لپه آشنا می شوند.
دانش آموزان با  بخش‌های مختلف گل آشنا می‌شوند.
 آشنایی با عمل گرده افشانی، آشنا شدن با عوامل گرده افشانی.
 آشنا شدن دانش آموزان با میوه در گیاهان.
 توانایی طبقه بندی کردن گیاهان  بر اساس دانه دار و بدون دانه بودن آنها.

هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم تجربی پایه چهارم، درس زیستگاه – طرح درس مبحث انرژی الکتریکی

برای دانلود کلیک کنید