پاورپوینت با موضوع معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی
ضرورت ارزیابی دانش پژوهی
در صورتی که بخواهیم مفهوم بسط یافته دانش پژوهی را در حیات آکادمیک مؤسسات آموزشی وارد کنیم لازم است بتوانیم با معیارهای مشخص و ثابتی اشکال مختلف آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.
دانش پژوهی (scholarship)
دانشمند با استفاده از توان مندی های ذهنی خود عرصه های دانش را به صورت خلاقانه (creative)، آگاهانه (informed)، و منظم (disciplined) به پیش می برد و یا آن را دچار دگرگونی و تغییر می نماید.
نماد فعالیت های دانش پژوهی به طور ویژه تولید محصولی است که به صورت گسترده در اختیار سایرین قرار داده می شود و مورد نقد و ارزیابی قرار می گیرد.
ویژگی بارز فعالیت های دانش پژوهی، ارائه آن به سایرین است.
برای آن که فعالیتی به عنوان دانش پژوهی در نظر گرفته شود لازم است که با دیگران در میان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گیرد.
معیار های ارزیابی دانش پژوهی
شش معیار زیر در ارزیابی تمام اشکال دانش پژوهی مورد استفاده قرار می گیرند:
دارا بودن اهداف مشخص
کسب آمادگی کافی
استفاده از روش مندی مناسب
نتایج قابل توجه
ارائه مؤثر
بازبینی نقادانه