طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس12 : گوناگونی گیاهان
دانشمندان گیاهان را به دو دسته گیاهان دانه دار و بدون دانه طبقه بندی می کنند. گیاهان دانه دار نیز خود، به دو گروه گیاهان گل دار و مخروط دار طبقه بندی می شوند.
گیاهان گل دار شامل تک لپه ایها و دولپه ایها می باشند. آنچه باعث تفاوت گیاهان تک لپه و دولپه می شود، ویژگی های ظاهری و برخی خصوصیات میکروسکوپی آنهاست.
در گیاهان گل دار اجزای گل شامل کاسبرگ، گلبرگ، پرچم و مادگی می باشند. کاسبرگها و گلبرگها اندام های پوششی گل هستند. کاسبرگها معمولا سبز رنگند ولی در برخی گیاهان مانند گل کاغذی کاسبرگها رنگین شدهاند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دانش آموزان با اصطلاح گیاه تک لپه و دو لپه آشنا می شوند.
✅ دانش آموزان با بخشهای مختلف گل آشنا میشوند.
✅ آشنایی با عمل گرده افشانی، آشنا شدن با عوامل گرده افشانی.
✅ آشنا شدن دانش آموزان با میوه در گیاهان.
✅ توانایی طبقه بندی کردن گیاهان بر اساس دانه دار و بدون دانه بودن آنها.
هدیه این محصول : طرح درس روزانه علوم تجربی پایه چهارم، درس زیستگاه – طرح درس مبحث انرژی الکتریکی