دفاع شخصی 3 سفر

- دفاع شخصی 3 سفر

دفاع شخصی 3 سفر

   سالها پیش وقتی هنرهای رزمی رو شروع کردم، تصوری که از آینده تو ذهنم داشتم برخلاف اون تصور فانتزی رایج، تصویر یه آدم آزاد و رها با یه کوله روی دوشش بود که هیچ جا بند نمی شه و همیشه در سفره! نمیدونم چه ربطی داشت و چرا! مدتها از اون زمان گذشته و از اون تصور تنها چیزیش که به حقیقت پیوست اینه که هنوز هم اگه همه زندگیم رو جمع کنم تو یه کوله جا می شه! همون زمونها یه چیزهایی درباره بعضی از توریستهای غربی که یه کوله میندازن رو دوششون و دنیا رو میگردن شنیده بودم. اما برای مایی که تا بخوای بری سفر میخوری به سد ویزا و تا صحبت ویزا میشه اول میرن سراغ حساب بانکیت و ملک و املاک، تقریبا این شیوه سفر غیرممکن به نظر میرسید. چند سال بعد برای یه دوره آموزشی تو بانکوک، مجبور شدم جهت صرفه جویی تو هزینه ها دنبال اقامت ارزون باشم و اینجوری بود که با هاستل و بعد با کوله گردهایی که از سر و کول هم باال می رفتن آشنا شدم. ولی بازهم فکر نمیکردم در ایران همچین چیزی شدنی باشه یا وجود داشته باشه.

   تا اینکه این چندوقته تو شبکه های اجتماعی دیدم به قول خارجیها WOW !چقدر آدم کوله گرد و اهل سفرهای ماجراجویانه داریم! کلا کسانی که اهل اینجور سفرها باشن عموما آدمهای باحالی هستن، دیدن آدمها و فرهنگهای مختلف بطورکلی از تعصبهای احمقانه آدم کم میکنه و دید واقعیتری به زندگی میده.

   طبیعتا امنیت تو اینجور سفرها دغدغه و نگرانی خیلیهاست، به همین خاطر به فکر افتادم به یاد رویاهای گذشته یه جزوه آموزش مبانی دفاع شخصی ویژه اینجور سفرها درست کنم برای استفاده دوستان. خب درست و درمونش یه کمی زمان میبره، پس گفتم فعال دو تا جزوه آموزشی که قبلا نوشته بودم و تو دوره های آموزشی دفاع شخصی ازشون استفاده میکردم)میتونید اون دو جزوه رو هم از اینجا دانلود کنید( رو یه کمی با نگاه ویژه به سفر تغییر و بازنویسی کنم تا بعد ببینیم چی پیش میاد! فکر میکنم این جزوه البته در حد مقدماتی برای دوستان مفید باشه. هر نظر و پیشنهادی هم بود خوشحال میشم باهام درمیون بذارید که تو نسخه های بعدی ازشون استفاده کنم.

   اصولا مبنای دفاع شخصی بر اساس هوشیاری همیشگی و حتی تا حدی عدم اعتماد به دیگران بنا شده، درحالیکه تو اینجور سفرهای ماجراجویانه کمی خطر کردن عادی است و مبنا تا حد زیادی اعتماد به دیگرانه! اما خب قبول کنیم بین کسی که مثال میره برای کنجکاوی و هیجان بانجی جامپینگ رو تجربه کنه، با کسی که میره همینجوری زرتی خودش رو از طبقه بیستم یه برج پرت میکنه پایین ببینه چی میشه؟! همچین یه نموره فرق میکنه!

برای دانلود کلیک کنید