آیا اکانت بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک برای پلی استیشن ارزش خرید دارد؟

آیا اکانت بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک برای پلی استیشن ارزش خرید دارد؟

این بازسازی است که هیچ کس انتظارش را نداشت و همه به آن نیاز داشتند. Resident Evil 4 یک بازی عالی، خلاقانه و پیشگامانه بود. من شخصا این فرصت را داشتم که آن را بررسی کنم. Resident Evil 4 Remake قرار بود ضمن اجرای استانداردهای مدرن، ادای احترام به کلاسیک ها باشد. کار کرد؟ با یادآوری کلاسیک: “اما چگونه!”.

افسانه ای که کپکام سعی کرد با آن روبرو شود
این بازی امروز امتیاز متاکریتیک 93 داره. Resident Evil 4 Remake یک بازی کاملاً درخشان است. چرخ را دوباره اختراع نمی کند، سعی نمی کند با اصل رقابت کند، این نمایشی از احترام و وفاداری به مطالب منبع است، تماشایی، با کوچکترین جزئیات، Resident Evil 4 Remake یک سفر فوق العاده به گذشته با تجهیزات کاملاً مدرن خوبی است.

چیزی که بیشتر بازسازی شد تنش شدیدی بود که توسط داستان و گیم پلی ایجاد شد

در اینجا، همه چیز مانند با هم کار می کند: یک فیلمنامه پیشنهادی، خوش نوشته، فضایی که شما را غرق خود می کند، جلوه های صوتی که بهترین تجربه را با هدفون دارید، و مهمتر از همه، با یک مدل گیم پلی با طراحی هوشمندانه مواجه هستید.

همه چیز با هم تنش خاصی را ایجاد می کند و تشدید می کند که اضطراب دائمی بر آن حاکم است. بخشی از ژانر وحشت بقا است، به نظر می رسد همیشه در خطر هستید.
در اینجا وضعیتی وجود ندارد که ناگهان قطع شود. از همان ابتدا، از همان کات سین اول، احساس وحشت را متوجه خواهیم شد و تنها پس از چند دقیقه متوجه می شویم که ترس هایمان موجه بوده است.

بیایید طرح کلی داستان را به یاد بیاوریم: در Resident Evil 4 Remake ما نقش لئون کندی، یک افسر پلیس سابق آمریکایی را بازی می کنیم که برای ماموریتی برای یافتن دختر رئیس جمهور ایالات متحده به اسپانیا می رود. این مسیر ما را به روستایی هدایت می کند که توسط فرقه عجیبی اداره می شود. روستاییان به انگل لاس پلاگاس آلوده شده و باعث تجاوز غیرطبیعی شده و آنها را به هیولا تبدیل می کند.

ما به سرعت متوجه آن می شویم، زیرا اولین تماس با جامعه محلی تحت علامت چنگال، چاقو، تبر و حتی یک اره برقی صورت می گیرد. سپس جالب تر می شود، زیرا معلوم می شود که فرقه، اشلی گراهام آلوده و ربوده شده اجزای برنامه گسترش گسترده انگل در سراسر جهان هستند.

جزئیات نقشه غیبت‌گرایانه در بخش‌های کوچک در اختیار ما قرار می‌گیرد تا گرسنگی ما برای تاریخ همیشه سیری ناپذیر بماند. هسته اصلی داستان مانند نسخه اصلی باقی ماند، در حالی که سازندگان آن را با موضوعات، جزئیات، مضامین و سرنخ های اضافی غنی کردند که به ما امکان می دهد دنیای ارائه شده در بازی را بهتر درک کنیم.

صحبت از طرح داستان، سخت است که به کات سین ها اشاره ای نکنیم، که به شیوه ای موثر و گاه حتی تماشایی کارگردانی شده اند. کار دوربین باعث افزایش القاء روایت می شود، همچنین لایه صدا، دیالوگ های بین شخصیت ها که کوتاه، صریح و منطبق با اتفاقات روی صفحه نمایش هستند نیز تأثیر خوبی می گذارد.

من عاشق طراحی بازی‌های توسعه‌دهندگان Resident Evil 4 Remake هستم
برای شلیک یک تپانچه یا یک تفنگ ساچمه ای، لئون کندی دیگر مجبور نیست مانند یک چوب بایستد. اکنون می‌توانیم در حرکت کامل تیراندازی کنیم که پویایی درگیری‌ها را افزایش می‌دهد.

من همچنین مدل جنگی را دوست دارم، که هرگز خسته کننده نمی شود، برعکس، تقریباً همیشه یک چالش است که هیجان کم و بیش را فراهم می کند. در حالی که دشمنان اغلب رفتارهای قابل باور آزاردهنده ای از خود نشان می دهند.

نمونه ای که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد این بود که چگونه روستاییان در صف برای نابودی من قرار گرفتند. جالبه که اون موقع به خودشون صدمه زدند
انبوهی که به ما حمله می‌کنند باعث می‌شوند که احساس به دام افتادن و ناامیدی کنیم، به‌ویژه وقتی محفظه‌های مهمات خالی هستند، چاقوی رزمی خبر از شکستن قریب‌الوقوع می‌دهد، و چیزی در موجودی وجود ندارد که نوار سلامتی ما را افزایش دهد.

به نظر من تعادل بین مخفی کاری و مبارزات باز که همه چیز به سرعت اتفاق می افتد و برای زنده ماندن باید بارها در لحظه تصمیم گیری کنی بسیار خوب است. پس کلید بقا حرکت مداوم است، که گاهی اوقات حتی فان هست، به خصوص زمانی که حریفان نمی توانند به ما برسند.

باس فایت ها بسیار برنامه ریزی شده و شماتیک تر به نظر می رسند. این به وضوح قابل مشاهده است
مزیت Resident Evil 4 Remake بدون شک عدم وجود کات سین سریع است که در نسخه اصلی با ما همراه بود. پویایی سینمایی این درگیری‌ها را نیز دوست داشتم، احساسات، پیچ و تاب‌ها و سکانس‌های مختلف گیم‌پلی (مثلاً زمانی که یک درگیری چشم به چشم به یک مبارزه از راه دور تبدیل می‌شود) را به همراه داشت.

گرافیک بازی Resident Evil 4 Remake درPS4 و PS5 چگونه است؟
تکسچرها در پلی استیشن ۵ رزولوشن بیشتری دارند و این نسخه از بازی دارای سایه‌های با کیفیت‌تر و عملکرد بهتری نسبت به پلی استیشن ۴ است. بعضی از افکت‌ها مانند عمق میدان (Depth of Field) و موشن بلور، با کیفیت بالاتری روی PS5 اجرا می‌شوند و حتی رزولوشن این نسخه نیز، تفاوت کیفی مشهودی نسبت به رزولوشن ۴K کنسول PS4 دارد.

بازی روی پلی استیشن ۴ و در حالت رزولوشن، با کیفیت ۳۰ فریم بر ثانیه و در حالت پرفورمنس نیز با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. اگرچه کنسول پلی استیشن ۵ حتی در حالت پرفورمنس نیز بازی را با رزولوشن 4K اجرا می‌کند.
همچنین نسخه‌های پلی استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی این بازی، از قابلیت رهگیری پرتو یا Ray-Tracing پشتبیانی می‌کنند که تاثیر آن حتی روی پردازش بهتر موهای شخصیت‌ها نیز قابل مشاهده است.

یکی از اختلافات کاملاً مشهود نیز به کیفیت محیط‌های بازی مربوط می‌شود. مِه و سایر جلوه‌های محیطی از تراکم و غلظت بیشتری روی پلی استیشن ۵ برخوردار هستند که چنین امتیازی، عمق تجربه‌ی بازی و قرار گرفتن در اتمسفر آن را به‌شدت بهبود می‌بخشد. ضمناً فراموش نشود که PS5 از هدست واقعیت مجازی PS VR 2 نیز پشتیبانی خواهد کرد و Resident Evil 4 Remake به‌خوبی از ویژگی‌های کنترلر DualSense استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال هنگامی که لئون (Leon) روی پل قدم برمی‌دارد، تریگرهای انطباقی کنترلر، نشانه‌گیری و شلیک را برای پلیر چالش‌برانگیز خواهند کرد.

بنابراین اگرچه نسخه‌های نسل نهمی Resident Evil 4 Remake عملکرد اجرایی و تجربی بهتری نسبت به کنسول نسل هشتمی سونی دارند اما اگر بودجه‌ی کافی برای ارتقاء ندارید، آن‌قدرها هم نگران نباشید چراکه نسخه‌ی پلی استیشن ۴ نیز بدون مشکل و با کیفیت بسیار قابل‌قبولی اجرا خواهد شد.

آیا Resident Evil 4 Remake ارزش بازی کردن را دارد؟
“بله”، “بله” و دوباره “بله”. جلوه های بصری، موسیقی متن، گیم پلی، داستان، اتمسفر… همه چیز کاملاً با هم جور در می آید و یک بازی فوق العاده را ایجاد می کند. شما می توانید از سایت گیم سیتی اقدام به خرید اکانت قانونی برای PS5 و PS4 کنید.