پاورپوینت درمورد پرستار، حقوق بیمار و ارائه خدمات بالینی

- پاورپوینت درمورد پرستار، حقوق بیمار  و ارائه خدمات باليني

پاورپوینت درمورد پرستار، حقوق بیمار و ارائه خدمات بالینی

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

 

تعداد اسلاید ها :42 اسلاید

 

 

 

بخشی از اسلاید ها :

تاریخچه

´انگیزه حرکت برای تدوین منشور حقوق بیمار با انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1947 آغاز شد که در آن مردم خواستار برابری حقوق برای دسترسی به خدمات بهداشتی و اجتماعی شدند.
´اولین گروه حرفه ای که اعلامیه حقوق بیمار را منتشر کرد، اتحادیه ملی پرستاری در سال 1959 بود.
´در سال 1973 انجمن بیمارستان های آمریکا لایحه حقوق بیماران به همراه مثال های اجرایی و مستند را تحت عنوان لایحه حقوق بیماران منتشر کرد.
حقوق بیمار در ایران
´منشور حقوق بیمار در سال 1380 توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تدوین گردید که شامل 10 بند بود.
´این منشور دارای کاستی هایی بود. لذا بررسی مجدد در زمینه ی محورهای حقوق بیمار صورت گرفت و منشور جدید در آبان ماه سال 1388 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمامی دانشگاه ها ابلاغ گردید.
´به‌عنوان یکی از ارکان ارائه‌ی خدمات سلامت، بیمارستان‌ها باید نهادی برای درک و احترام به حقوق و مسؤولیت‌های بیماران و خانواده‌ی آنان باشند و به جنبه‌های اخلاقی مراقبت واقف بوده و به آن احترام گذارند.
´نظام سلامت کارآمد نیازمند مشارکت فعالانه بین گیرندگان و ارائه کنندگان خدمات سلامت می‌باشد. ارتباط مناسب و صادقانه، احترام به ارزش‌های شخصی و حساسیت نسبت به تفاوت‌های موجود، لازمه‌ی مراقبت مطلوب از بیمار است.
´در سایه تعامل مناسب ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات سلامت نسبت به وظایف خود و احترام به حقوق دیگری، سلامت جامعه در بالاترین سطح ممکن تامین می شود. بر این اساس منشور حقوق بیمار با هدف تبیین حقوق گیرندگان این خدمات  تنظیم گردیده است.

 

 
 

برای دانلود کلیک کنید