منابع اختصاصی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402
اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش1) سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش
۲) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی – مصوب شورای عالی انقالب فرهنگی
3) آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال 1400 شورای عالی آموزش و پرورش
روش ها و فنون تدریسبا تاکید بر محورهای:
1) مبانی نظری تدریس و یادگیری
2)مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی
۳) اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛
4) مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری
۵) آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت
گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی
6) راهبردهای یاددهی و یادگیری
7) مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین
تدریس ؛ پس از تدریس
۸) مدل ها و الگوهای تدریس
روانشناسی تربیتیبرای داوطلبان رشته آموزگار ابتدایی
با تاکید بر محور های:
1) کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس
2) کاربرد نظریه های هوش، تفکر، خالقیت و استعداد در کلاس
۳) کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش
4) کاربرد نظریه های تحولی در آموزش
5) شناخت تفاوت های فردی در یادگیری
۶) تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط
برای داوطلبان رشته آموزگار استثنایی
با تاکید بر محورهای :
1) تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی
2) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی
3) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب های بینایی و شنوایی)
۴) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه
5) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال های هیجان رفتاری و اختالالت ارتباطی
6) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی – حرکتی و چند معلولیتی
۷) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم
8) توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی
۹) خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی
سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی1) با تاکید بر محور تعریف مفاهیم و اصطالحات مرتبط، سنجش مشاهده ای
2) سنجش عملکردی، سنجش عاطفی
3) سنجش رفتاری ، سنجش تکوینی
4) پوشه کار
5) کتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد 53/5 سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلیبا تاکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاخات مرتبط، سنجش مشاهده ای، سنجش عملکردی، سنجش عاطفی، سنجش رفتاری، سنجش تکوینی؛ پوشه کار